2016. május 9., hétfő

2016.01.22 Új játék :)


Amikor láttam Petra képeit a kiskutyáimról, akkor valami nagyot kattant az agyamban. Nekem is kell egy fixötvenes... mert a sajátommal beltéren vaku nélkül gyakorlatilag lehetetlen képet csinálni, a beépített vaku meg nem ad épp szép képeket... vagy csak szimplán hülye vagyok hozzá XD
A gondolatot elég hamar tettek követték és elkezdtem nézegetni a neten a fellelhető objektíveket, amik nálam szóba jöhettek. Azt tudtam, hogy Nikkor objektívet akarok, semmi olcsó másolatot. Ha a gépem félprofi, ahhoz nem veszek gagyit, így is az első obi ami rajta van, bár a célnak megfelelt, de azért közel sem tudtam vele kihasználni azt amit a gép tud, pedig Nikkor a drága, csak éppen egy olcsóbb, egyszerűbb kategória. Nem akarok nagyon belemenni, hiszen közel nem vagyok szaki és nem tartom magam profi fotósnak (cinikus megjegyzés következik: ellentétben sok olyan emberrel, akik vettek vagy kaptak valami alapgépet, egy olcsó kitobival, aztán fennhangon hirdetik a fotográfi oldalukat, miközben automatán fotóznak, kiégett képeket, ferde háttérrel), de minél kevesebb fénynél lehet minőségi képeket készíteni egy objektívvel, annál drágább a kategóriájában :D Röviden ennyi a lényeg :D hiába 55-200 a mostani picike zoom-obim, ha nem süt a Nap, akkor gyakorlatilag mozgásban lévő bordert már nem tudok vele fotózni, beltéren meg ahogy írtam, gyakorlatilag egyáltalán nem, maximum hosszú záridővel, de állványom nincs, és mivel szabadlábon élő hiperaktív pszichopata vagyok egyesek szerint (főleg amikor telefonos képeket látok), ezért a kezemmel nem tudom másodpercekig mozdulatlanul és stabilan tartani a masinát.  


A nagyon nagy álmom az egy 70-200 telezoom, de majdnem tízszer annyiba kerül, mint ez, amit most vettem, mert hát nyilván abból is Nikkor kell, na meg úgyse nagyon fedik egymást a felhasználási területeik nálam :D Olyanom is lesz, terveim szerint még idén. Na de a kis fix. Három szóba jöhető jelölt maradt az utánaolvasás és szelektálás végére, a döntésben Reni segített végül sokat, a Kida's Photoblog írója és fotósa (ez itt a reklám helye) Az egyik egy 1.4 maximális rekeszt tudó drágaság éppen a kétszeresébe került annak, amit aztán megvettem. Mondjuk ezzel már látványosan mosódik a háttér, de emiatt nem adok ki kétszeres pénzt, hiszen ezt némi utómunkával is megoldom, ha már beszereztem hozzá Photoshopot is. A fényerő miatt meg nem aggódtam, meg hát utólag sem, hiszen azóta már ezzel a kis cuccal is volt olyan nap, hogy fel kellett tekernem maximumra a záridőt (8000 jelen esetben) mert ha ki akartam használni az 1.8 rekeszt, akkor még így is majdnem kiégtek a kutyák fehér részei, pedig a Nap még közel nem járt olyan magasan, mint nyáron fog! Sötétben meg úgysem akarok fotózni :D Szóval összességében nagyon elégedett vagyok a kicsikével, tanulgatom, próbálom kihasználni a tudását, és feszegetni az enyémet, illetve tanulni, bővíteni, amennyire időm engedi. 


Szóval ő lenne az új játékszer:


268759

Az első tesztképek a munkahelyemen élő kutyákról készültek, akiknek halvány lila gőzük nem volt, mi a frászt akarok én tőlük, előttük a porban csúszva... ezért a feketék meglepett tekintete, Sárga meg csak Sárga, őt a petárdázáson kívül az égvilágon semmi nem zavarja. Itt még azt se tudtam, mi hol van az obin, nem is olyan hű meg haaaa képek, de az elsőkhöz képest annyira nem katasztrofálisak. Nem sokat fotóztam, mert hát meló volt, de nem bírtam ki, hogy ne próbáljam ki azonnal :)

Csillag:

DSC_2468.JPG


Stoppos: 

DSC_2490.JPG

Sárga:

DSC_2496.JPG


Délután már persze az enyémeken is ki kellett próbálni. A gépre töltve elcsodálkoztam mennyivel szebben rajzol ez az objektív, mint a régi. Döbbenet, még így is, hogy még csak tanulom... persze így piciben nem mindig fogják a képek visszaadni, de itt nekem a full HD monitoron hát eléggé elégedett vagyok vele :D Jó választás volt. Az ezután következő posztok képáradata minden valószínűség szerint már ezzel készül majd. :)

Na lássuk az aznapi termést:

DSC_2522.JPG

DSC_2525.JPG

DSC_2531.JPG

DSC_2537.JPG

DSC_2548_.jpg

Hát, a mozgós képek érdekesek lesznek :D Egyrészt ez az obi lábzoommal működik, másrészt a kis mélységélesség miatt nem lesz egyszerű használni, ha szép hátteret de éles kutyákat akarok. Valahogy javítanom kell a reakcióidőn meg a reflexeken :D

DSC_2579_.jpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése