2024. január 20., szombat

2023 szeptemberi összefoglaló

Ez a hónap nagyon izgalmasra sikerült! Túrák, kiállítások, séták, a G alom születése, de haladjunk sorban :)

2023.09.01

Átlagos nap ami sétával indult, és egy kis mókával a levelekkel :) Csak, hogy ne mindig ugyanolyan csoportképek készüljenek. Egyébként már értékelem az "eseménytelen" napokat, hiszen nem baj az, ha néha nincs stressz, csak úgy élvezzük a létet, belefeledkezünk mindenbe ami szép és jó körülöttünk. ❤



Komondort nyírtam a kozmetikában. Kuzuri nem lenne szép ekkora szőrtömeggel :D



Este még egy kis kertészkedés is belefért, szeretem kivinni a kutyákat, de nem szeretem, ha elmászkálnak vagy közel mennek a szomszéd kerítéséhez, mert ott komondorok vannak, nem barátságosak a kutyákkal, az enyémek meg nem feltételezik, hogy bárki is bántsa őket, így nem félnek.


2023.09.02

Pákozdon túráztunk a kutyákkal. Az előzménye az volt, hogy Agárdon tenyészszemle volt, ahol részt vett két kutyám sikeresen. Az egyik Beast (Beauty Of The Beast at Wendigo's Wind) a másik Loki (Saints Never Surrender at Wendigo's Wind) Mivel ha már elmentünk odáig és minden kutyát vittünk, valamit Réka Corival (California Orange at Wendigo's Wind) is tudott hozzánk csatlakozni, akkor már kirándultunk egyet a közelben. Annyi kép nem készült, hogy külön posztot írjak róla, NAGYON meleg volt, a túlélésre játszottunk :D viszont nem szeretném kihagyni a beszámolóból sem, így aztán tessék:

Így jönnek mögöttem a sétán, ha nem belátható a hely vagy jönnek szembe, vagy nem ismerem a terepet és nem akarom, hogy valami hülyeséget csináljanak :)



Ilyen az amikor Kuzuri nagyon boldog és kicsit elmennek neki otthonról :D Rohan mint egy eszelős n meg fogom a fejem, nehogy megsérüljön, mert ilyenkor nem mindig néz maga elé csak megy mint egy gyorsvonat :D



Itt meg talált egy botot amit büszkén és boldogan cipelt a többiek előtt, egészen addig ameddig Misu fogta és elvette tőle :D



A túra első része egy erdős területen vitt keresztül, és mivel Rékát be kellett várnunk, mi itt lepihentünk, ettünk és néztük ahogy akutyák szórakoznak. Brutál meleg volt egyébként, nem akartunk a napon várakozni, sem magunk miatt sem azért mert a két vemhes szuka is velünk sétált, így nem is terveztünk nagyon hosszú vagy kimerítő sétát.










Aztán jött a puszta, cserjés, rengeteg szederrel, amiből persze jó sokat megettünk, aztán feljutottunk szerintem a hely legmagasabb pontjára, amiről azt hittük, hogy megtaláltuk az ingóköveket, aztán kiderült, hogy nem. Egy arra járó helyi erő felvilágosított bennünket, hogy amit mi annak hittünk az nem az, de az irányt is megmutatta, hogy merre találjuk meg az igazi ingóköveket. A többit elmesélik a képek :)














Csupán hat km volt ez az egész, de a meleg meg a vemhes mamik miatt sokat pihentünk, meg azért is mert jólesett elheverni a sziklákon a fák árnyékában és csak csendben beszélgetni és létezni. Annyira jók az ilyen lopott fél órák, feltöltik az ember lelkét.

2023.09.03

Ő itt egy selymes csengettyűgomba. Nem én ismertem fel a fajt, hanem egy kedves gombaszakértő ismerős, de mivel nagyon tetszett a neve, ezért megjegyeztem :) Azt nem állítom, hogy legközelebb is felismerem ezt a fajt, mindenesetre körbefotóztuk, nagyon szép gomba ❤






Azért a kutyákat is megörökítettük, nem csak a gombát :)



Itt pedig csak kinn ellenőriztem a kertemet, amikor megpillantottam ezt a lepkét a vaníliavirágon. Olyan szép kontrasztot alkottak, hogy muszáj volt megörökíteni, hacsak telefonnal is. Ha majd telefont cserélek, lényeges szempont lesz, hogy tudjon makrózni is, nem gondoltam, hogy kihasználnám ezt a funkcióját, de a séták és a kertészkedés során rádöbbentem, hogy de, mégiscsak jól jött volna. Most már mindegy, le nem cserélem, majd ha (bízzunk benne) sok év után bedöglik akkor gondolok erre is. 





Vemhes mamik helyzetjelentés.


2023.09.04

Zsolti csatlakozott hozzánk a sétára, így rendkívül félelmetes létszámmal sétálunk, szinte mindenki visszafordul, aki meglát bennünket :D



Valaki elfelejtette, hogy van egy kutyakozmetikám, úgyhogy ha ő emberi fosba óhajtja magát panírozni a kora reggeli sétán, akkor azt se felejtse el, hogy utána alapos és kíméletlen fürdés fog következni. Megspórolhatta volna nekem és magának is :D



2023.09.05

Elfelejtettem a sétán fotózni, csak ezekről a kalászokról készült kép, mert tetszett ahogy a fény átragyog köztük :)



Ezek pedig mind elkapott képek a kozmetikában és otthon, nekik így kényelmes. Az elsőt igazából azért csináltam, mert amikor dolgozok és éppen nem várok senkit, akkor a kutyák szabadon vannak a kozmetikában, de még ilyenkor is bevonulnak a boxba, mert az nekik kényelmes, zárt kuckó, nem börtön. Pedig sokan azt hiszik :D





2023.09.06

Séta, gomba, kunyeráló Pipic. Teljesen átlagos nap :)






2023.09.07

Ez is egy olyan "találd meg magad körül a szépséget" napként indult. Meg is örökítettem. Az ősz már szemmel láthatóan kúszik be a mindennapjainkba, pedig még csupa ragyogás minden és meleg is van, de ha végignézem az aznap készült képeket, már csalhatatlan jele van, hogy a nyár lassan elköszön. Misu kínjában mosolyog, mert épp kérdőre vontam, hogy ugyan hogy néz már ki a gallérja megint :D











2023.09.08

Annyira gyönyörű napfelkeltében sétáltunk, hogy az elképesztő, képek és videó is készült róla, csupa arany ragyogás volt minden ❤ Találtam szép pókhálókat is, egy kicsit megfigyeltem a lakóit is, megint csak nem lenne rossz egy eszköz, amivel készülhet makrófelvétel is :)






2023.09.09

Kerítés épül nálunk, végre! A jó munkakutya pedig segít, ahol tud, így van ezzel Kuzuri is, aki jelentősen megkönnyítette mindenki dolgát, a kerítés alapjainak kiásásával. Azt nem tudom, hogy mikor szerzett képesítést a kisgép vezetéséhez, illetve azt sem, hogyan érte el a pedálokat, mindenesetre nagyon büszke vagyok rá :D







2023.09.10

Unatkozom mutter! :D





2023.09.12

Tegnap nem készültek képek, nem kényszer végül is, inkább legyen kevesebb, de érdekes, mint sok egyforma :) Ma leginkább a kozmetikában töltöttük a napot. Megérkeztek Lengyelországból a táplálékkiegészítőik, POKUSA mind, még nem használtam ezt a termékcsaládot, de minden barfos fórumon dicsérik, most alkalmam nyílt kipróbálni. Rendeltem őrölt tojáshéjport és kálcium-citrátot Kuzurinak, a csont pótlására, mert azt ő nem ehet. Rendeltem nekik bodorrózsa port, immunerősítésre és elvileg valamilyen szinten jó az élősködők ellen is. Csipkebogyó port hasonló okokból. Tiginek izületvédőt, de igazából mindenki kapja majd kúraszerűen. Továbbá multivitamint, hogy néha kapjanak a nyers mellé azt is. Sörélesztőt, úgyis hamarosan kezdődik a vedlési szezon, illetve pluszban még Archienak egy Diamond Coat fantázianevű komplex készítményt, amivel a szőrét tuningolom kicsit a kiállításokra. Meglátjuk, hogy válnak be. Teszteltük is egy részüket már aznap, Narancs vacsoráját le is fotóztam vele. 






2023.09.13

Pocakos mamakutyák. Meg a tricolor csapat.





2023.09.14

Narancs úgy gondolta, hogy előbb elhagyja a helyét, mint azt én megengedtem, ezért visszaküldtem a padra, viszont a dagadó pocakja és a többiek miatt elég nehezen mászott vissza, pedig egyébként nem egy béna jószág :D




2023.09.15

Séta :)


2023.09.16

Magammal vittem a sétára a Nikont is, így most az azzal készült képekről készült egy külön bejegyzés is, ha lemaradtál ITT MEGTALÁLOD. Azt gondolom érdemes rákattintani, hiszen minden falkatagról készült néhány portré, meg a szokásos egymást gyilkolós, rohangálós képek, amiket annyira szerteek. :)

2023.09.17

A reggel így indult, azonban utána mi indultunk el Zalaegerszegre kiállításra. 


Hajnalban valami szirénát hallott Pipic, amire ő vonítással reagál 


Ismét egy olyan nap amiért hálás vagyok, hiszen egész nap barátokkal, és kutyákkal voltunk egy csodaszép helyen, és még szépen is szerepeltek a saját kutyáink, Archie és Beast is, és az általam a kozmetikában felkészített Kenny, a golden retriever is. Zalaegerszeg CAC kiállításon vettünk részt, a Gébárti tónál került megrendezésre én még itt nem voltam korábban, de ezek után biztosan megyünk, mert nagyon jó kis hely, a bírálatok után a kutyákat be lehetett engedni a vízbe, nagyon élvezte mindenki.

De szépen sorban:

Archie - Baby One More Time at Wendigo's Wind
nyílt kan osztály: kitűnő I. CAC

Beast - Beauty Of The Beast at Wendigo's Wind
nyílt szuka osztály: Kitűnő III.

Köszönjük a korrekt, leíró bírálatot és a kedves szavakat Tímea Dezső!

A nap további része a kutyáknak pancsolással, nekünk pedig beszélgetéssel telt, szuper nap volt megint, erről is készültek képek, persze Kuzuri az élet császára, úgy is viselkedik mindig mindenhol :D
Zsolti barátomnak pedig ezúton is nagy köszönet, hogy vigyázott a két dagadt, vemhes mammerre, így nem kellett aggódnom mi van velük, ameddig mi a kiállításon voltunk. A többi kutyám otthon maradt, hiszen pár órát kibírnak még a kennelben is, de a vemheseket nem merem felügyelet nélkül hagyni. Tudom Fifigazdi vagyok egyre jobban az évek során, de így van ez jól.




















A kiállítás után muszáj volt fürdeniük ebben a szépséges tóban ❤



2023.09.18

A következő nap már ismét a szokásos volt. Séta az immár egyre kövérebb vemhesekkel is, aztán némi munka a kozmetikában.






2023.09.19

Fakitermelés, gyérítés folyik a kedvenc sétahelyünkön, néhány helyen ki is van írva hogy bemenni veszélyes és tilos, azért bízom benne, hogy nem viszik ezt túlzásba és szép marad az erdő. Mindenesetre most egy kicsit nem a megszokott irányba mentünk, hanem megnéztük a kitermelés helyét, és ott készültek a képek és a videó.





Gyönyörű volt az erdő, videó is készült, de olyan mint egy mozgó festmény :)



Zafir (Adamantium at Wendigo's Wind) és Mása (Shook Me All Night Long at Wendigo's Wind) jöttek aznap wellnessre. Egyszerre tartózkodott a kozmetikában három sable merle bordercollie :D Na ez se egy szokványos dolog azért :d








2023.09.20

Szokásos napok, szeretem. Ma Shelby (Axl Rose at Wendigo's Wind) jött fürdeni, persze képek róla is készültek. 








Narancsot és Vatrát is kikeráztam, hiszen hamarosan utaznak Adrihoz, ne menjenek már atom retkesen szülni :D Persze nem élvezték túlságosan a műveleteket, egyik kutyám se szereti, hiába nőtt fel szinte mind a kozmetikában :D








Nagyon kedves vendégem csak azért ugrott be a kozmetikába, hogy ezt odaadja nekem ❤ Az én idén ültetett kis fügefám egyetlen egy darab termést hozott, az se tudott még beérni, de nem aggódom, hiszen olyan húsz centisen vettem a csemetét májusban, és most közel egy méter magas. Pár éven belül ontja majd a finom fügét :)


Kuzurit idegesítem :D Persze mindketten tudjuk, hogy ez csak játék és ha akarná könnyedén leharaphatná az ujjam, de nem teszi :D


2023.09.21

Csak a szokásos napindító csoda. ❤


2023.09.22

Meg ma is :) Plusz egy Archie, aki ma megint kénytelen volt fürdeni, hiszen holnap jelenése van egy kiállításon, bár szakadó esőt ír a telefon, de az esélyt adjuk meg neki, hogy jól nézzen ki :D






2023.09.23

Vasszécseny CAC kiállítás első nap. Szakadó eső, nyakig sár mindenki, ha nem sár akkor víz. Széjjelfagyás, nem volt egy kellemes nap, na :D Hogy Archie ne ázzon szarrá, elkértem a ringben a jutifalatok dobozát, abból gyártottam neki nagyon kreatívan esőkabátot, de végül inkább betelepedtünk a sátorba és onnan kukucskáltunk kifelé, hogy mikor jövünk mi a ringbe.

Első nap dr. Hargitai Gábor bíró úr értékelte a border colliekat, mindkét kutyánk CAC címet kapott nyílt osztályban, nem akarom annyira részletezni, mert a holnapi nap úgyis összefoglalom szépen ezt a két napot, de a cudar idő ellenére azért nem távoztunk szomorúan, na :D 








Miközben mi a kiállításon néztük az esőt, a többi kutyánk Hannáéknál az autóban várt minket, nem kellett félni, hogy melegük van, nekünk sem volt, és mivel a zárt udvaron hagytuk őket, az autó ajtajai is nyitva voltak, és volt felügyelet is, de az udvarra kiengedni nem mertem őket, mert idegen helyen biztos vagyok benne, hogy bárhonnan kijönnek és elindulnak megkeresni engem. A kiállítás helyszíne kb két utcányira volt Hannáéktól, ezért mentünk inkább gyalog, így nem kellett kivárni az autók sorát a parkolóba. A kiállítás után mi még bevágódtunk az autóba és elvittük Vatrát és Narancsot Albertirsára Adrihoz, mert ott fogják nevelni a gyerekeiket :) Legalábbis egy darabig. Dextert meg magammal hoztam, mert idióta módon viselkedik idegen kutyákkal, félelemből kitámad, de inkább hisztit láttam a reakciójában és fegyelmezetlenséget, úgyhogy eljött velem gyökérkezelésre. Van néhány dolog, amivel Adrival nem értünk egyet, az egyik a kutyák nevelése. Egyetlen egy esetben büntetek, az pedig az agresszió bármilyen formája, és ez az a helyzet volt elsőre, de úgy voltam , majd figyelem a kutya reakcióját aztán annak megfelelően reagálom le. Volt már nálam Stifler is hasonló problémával, de ő domináns agresszív volt, Dexter meg félelemből az. Na de ez a következő hónapok története lesz. Most hazavittem a kutyákat, Dexter lecövekelt a kapuban és sem hívásra, sem kajára nem jött el onnan, éjjelre viszont bezártam, de még a kezemnek is odakapott, mikor be akartam tenni a kennelbe. De most a többiekkel, meg a másnapi kiállítással is kellett foglalkoznom, nem első este akartam elkezdeni a nevelését, egyébként is alkalmazkodjon kicsit.


2023.09.24

Vasszécseny kiállítás második napja. Kuzuri nézett,hogy ugyan nem volt elég tegnap?



Az esőhelyzet nem volt sokkal jobb, mint az előző napi, bár később csendesedett, de már volt annyi eszünk, hogy egyből a sátorban telepedjünk le. Én poénos fotókat csináltam Archieról, Hanna meg gyakorolt Beevel. Neki volt igaza :D





A bírálatok:

Nyílt osztály kanok videó, Archie és egy másik kutya voltak benn. Igazából erőteljesen látom, hogy Archie ringdresszúrája nagyon nem elég most még :D Igaz se nem gyakoroltunk, se rutinja nincsen, sebaj majd lesz. Hálás vagyok a videóért, mert így látom kívülről is a hibákat, van bőven, letette a fejét, emelte a farkát, nem egyenletesen fut, minden érdekli kb. csak én nem :D Nem baj, tudom mire kell vele gyúrni :) Annyira nagyon máshogy látszik ez kívülről, mint amikor benn állok a ringben... De megfogadtam, hogy just for fun csnáljuk a kiállításokat, semmit sem veszünk véresen komolyan, mert élvezni akarom, mert görcsölni rajta, ha nem nyerünk. Ez így lesz és kész :)




Fajtagyőztes összevetésnél a mi kis Beastünk lett a fajtagyőztes, erről is kaptam egy videót, nagyon köszönöm! :)



Összefoglalva, és kiemelve Beast óriási eredményét:

Gellén Tibor Memorial 2 x CAC

𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 - 𝓑𝓮𝓪𝓾𝓽𝔂 𝓞𝓯 𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 𝓪𝓽 𝓦𝓮𝓷𝓭𝓲𝓰𝓸'𝓼 𝓦𝓲𝓷𝓭

2 x C𝐀C
B𝐞s𝐭 𝐎f B𝐫e𝐞d
𝐁e𝐬t O𝐟 𝐆r𝐨u𝐩 𝐈I.

Annyira nagyon elmondhatatlanul boldog és büszke vagyok!!!! Gratulálok a Társtulajdonosának Poócza Hannának, hiszen a munka érdemi része az övé volt.
Nagyon nagy köszönet a bíróknak, hogy ilyen nagyra értékelték a mi aprócska szörnyetegünket. Tegnap a fajtát és ma a fajtacsoportot Dr. Gábor Hargitai bíró úr, ma a fajtát pedig Olga Šinko Kupriyanova (SLO) bírálta!
Nem is tudom, hogy melyik érzés a legerősebb most, a boldog, a büszke, a hálás vagy a nagyon fáradt 

Nagyon sűrű, tartalmas és ráadásul eredményes hétvégén vagyunk túl a kutyákkal, de szépen sorban:

- Részt vettünk Archie-val és Beast-tel a Vasszécsenyben rendezett Gellén Tibor Memorial CAC két napos kiállításon. A két nap összetett eredményei kutyáinknak:

Archie - Baby One More Time at Wendigo's Wind -
Első nap CAC, második nap res. CAC

Beast - Beauty Of The Beast at Wendigo's Wind
Első nap CAC, majd második nap az egészen fantasztikus CAC, BOB és BOG II. címeket szerezte meg. Hihetetlenül büszke vagyok rá!

- Szombaton a kiállítás után a kocsiban az egész bandával elindultunk Albertirsára, hogy a két vemhes mamit odaköltöztessem, hiszen ott fogják nevelni a kiskutyáikat, nem is olyan sokára, Dextert pedig elhoztam magamhoz, mert ráfér egy alapos kutyákhoz szocializálás, nálam meg napi kutyamennyiségből nincs hiány, erről tegnap már írtam.
 
- Ma reggel ismét kiállítás, majd utána Beast gazdiknál kávéztunk egy jót, lemozgattuk a kutyákat, 11 darab border collie és egy csivava Yoda van a képeken, ebből a 12 kutyából 10 Wendigo's Wind. Erről lejjebb a megszámlálhatatlanul rengeteg kép :D

- Aztán, hátha még nem lennénk elég fáradtak és mert nem volt messze, még sétáltunk néhány km-t a szombathelyi parkerdőben.

Most mindenki csendben hever

A képek pedig aznapról:

Beast a Fajtagyőztesnek járó rozettával :)



Csináltunk közös képeket a tesókról, nagyon büszke vagyok rájuk, tényleg ❤









A kiállítás után Hannáéknál pihentünk egy kicsit, a kutyák meg jól elvoltak a kertben egymással, mennyi Wendigo's Wind egy rakáson :D









A végére pedig még elmentünk egyet sétálni a szombathelyi parkerdőbe. Ez is visszatérős hely, no meg most sem először voltam itt. Deszka egyelőre csak pórázon, hiszen nincs egy napja, hogy nálam van, nem azzal akartam kezdeni a pályafutását, hogy a szombathelyi erdőben kell keresni :D










2023.09.25

Deszka első sétája velünk a parkban :)




2023.09.26

Narancs helyett, most ez a kék szemű rémecske sétál velünk, egyelőre nem érti a helyzetet, de próbál beilleszkedni. Sok-sok kutyával fogom összehozni, hogy megtanulja, hogy senki nem akarja őt megenni, és hogy neki sem kell senkit megennie, még félelemből sem. 




2023.09.27

Ma végre kipipálhattam egy pontot az aktuális bakancslistámon, még pedig a Cuha patak völgyének felfedezését. Rengeteg kép készült, emiatt külön posztban foglaltam össze a majdnem 17 km-t, igaz, hogy csak telefonos képek, de a kutyákat, természetet és a túrázást kedvelőknek nem érdemes kihagyni, ha lemaradtatok volna a külön bejegyzésről. IDE KATTINTVA meg tudjátok nyitni a posztot. A következő napokban nem nagyon készültek képek, inkább csak Dextert videóztam Adrinak munka közben a kozmiban, hogy hogy reagál a kutyákra. De igazából elég eseménydús volt ez a hónap így is :D


2023.09.28

A reggeli séta, Deszka kénytelen alkalmazkodni hozzánk, elég ügyes egyébként. 




Bedobtam azonnal a mély vízbe. Talán kétszer kellett megrángatnom pórázzal és a támadó viselkedését azonnal elkerülőre cserélte. Nem hülye, csak másik módszer kellett neki. Persze kényelmetlenül érzi magát ebben a szituációban, de majd feldolgozza és átfordul. Rá fog jönni, hogy a kutyák közt sok a jó fej, és nem mind ellenség.



2023.09.29

A séta :)







Tanul a gyerek. Persze van olyan kutyalány, aki azonnal tetszik neki, nem kell hozzászoknia :D







Aznap este elmentünk Gabival szarvasbőgést hallgatni, telihold volt ráadásul, kísértetiesek voltak a hangok, de nagyon élveztük :)





2023.09.30

Elvan a gyerek ha játszik :)


Séta



Szeptember utolsó napján megszülettek Vatra utolsó, és Archie első babái. Egészen hihetetlen, hogy az idő így repül, Vatra még csak most volt kölyök. Most pedig már nyugdíjas lesz, ha felnevelte ezeket a kiskutyákat.  Várjuk még Narancs kiskutyáit is, az első hónapjukról külön poszt lesz mindkét alomról, utána viszont novemberben költöznek majd hozzám, még kitalálom mi lesz hogy lesz :)






Folytatás következik :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése