2024. január 7., vasárnap

2023 augusztusi összefoglaló

Az augusztusunk nagyrészt sétákról, fedeztetésről, gombákról és virágokról szólt. Misu beteg volt, Narancs meg kiverte egy fogát... De nézzük sorban:

2023.08.01

A napot és a hónapot is sétával kezdtük, ahogy mindig :) Hiszen van annál jobb, mint amikor a kutyáddal a természetben sétálsz, és megfigyeled a változásait, a szépségeit, minden egyes nap? :)



Persze munka is van, szinte minden nap :) Meg a szekrény mögül a bontott jutalomfalatos zacskót éberen szemmel tartó kiskutya is van :) Természetesen az az övé is, bőven kap belőle mindenki. Később, amikor észrevette, hogy ott labda is van, akkor már arra pályázott :D




Türelmesek, hiszen az idejük nagy részében ők is a kozmetikában tartózkodnak velem együtt :) De jó ez, szemmel tudok tartani mindenkit és ők sincsenek otthon egyedül. 




2023.08.02

Minden séta mutat valami új csodát, a kutyák lihegésének párája és a fákon átszűrődő fény játéka volt a mai. Meg akartam örökíteni, több kép is készült csodaszép volt ma az erdő :)


Csináltam videót is róla, ahogy a hajnali sétán gőzölögnek a kutyák, imádom ilyenkor is az erdők, ezek a fények és színek...❤






Ma nem csak a reggeli, de az esti fények és gyönyörűek voltak, igaz a lemenő Nap nem az erdőben, hanem a kávézóban talált meg minket  :) 



2023.08.03

Nagyon meleg napok voltak, csináltam egy rövid kis videót a reggeli sétán, de kép is van :)




Találtunk egy elpusztult vadmalacot, nem engedtem a kutyákat közel hozzá, sajnos terjeszthetnek a kutyákra is veszélyes betegségeket, és valami baja biztos volt, hiszen ha ragadozó ejti el, akkor nem hagyja ott érintetlenül.



2023.08.04

Most csak videó készült róla, hogyan indulnak el a vadak sétálni... Kuzuri és Archie természetesen gyilkolják egymást, mindezt lehetőleg jó hangosan, hogy a fél város hallja, hogy sétálni jöttünk :D



Eljöttek ma hozzánk Adriék, hozta Lávát is, aki persze alaposan meg lett szeretgetve, csodaszép kiskutya továbbra is. Persze a látogatás oka az nem Láva volt, hanem Narancs, aki egy héttel Vatra után kezdett el tüzelni, mi meg ezzel egy időben agyalni, hogy mi legyen, vállaljunk-e két almot egyszerre? Aztán úgy döntöttünk, hogy igen, mivel Vatra legutóbb is üres maradt, Narancsnak se szokott sok kölyke születni, megoldjuk. Szóval a tüzelő Narancs hozzám juttatása volt a fő cél. Na de még egy szóra Láva. Az előző poszt róla szólt, élete első nyolc hetéről a tenyésztőjénél, és az utána következő időszakról Adrinál. Ha lemaradtatok róla ITT OLVASHATÓ a teljes poszt, bár inkább csak képek, mint szöveg. :)






Bár Narancs még nem volt időben, azért Szabina bízott benne, hogy ha megmutatja Sethnek, hogy hova és mit kell tennie, akkor összehozzák a dolgot még aznap :D Ez persze nem jött össze, de mi jót szórakoztunk legalább ezen :D



A sikertelenség ellenére azért Narancs lakat alá került nálam, nehogy véletlenül más fedezze be, nem a kiszemelt pasi, persze az én fiaim őrizték ahogy kell, még az ivartalanított Misu is :D Otthon is nyerses, ezért nálam is nyers vacsorát kapott :)



2023.08.05

Apropó nyers kaja. Nincs is annál élvezetesebb nekik, mint amikor egy több kilós, csontos, húsos rágcsálnivalót kapnak, és órákig tépik, rágják, marcangolják. Elfáradnak, letisztul a foguk, és remekül szórakoznak. Az, hogy atomretkesek utána, na az már nem az ő gondjuk, hanem az enyém :) Csak azért vettem elő nekik ezt a kb. 15 kg-os darabot, mert napok óta esős, hűvös idő volt, és tudtam, hogy minden ehető részt ledarálnak róla, mielőbb megromlik, vagy jönnek a legyek. Télen ez azért jóval egyszerűbb. Most csak Naftáról készültek képek, ő kezdte a darabolást, de mindegyik hasonlóan néz ki ilyenkor. Óránként kutyát cserélek, hogy mindenkinek jusson mindenből.







 2023.08.06

Elérkezett az idő, amikor Narancs is készen állt a fedeztetésre. Probléma nélkül össze is hozták Seth-tel. Az akciókép csak kicsiben, de bizonyíték a hitetleneknek :D Bíztam benne, hogy Narancs is hoz barnát (az apja, Tigi hordozó) de akkor még ezt nem tudtuk biztosan. Mostanra persze kiderült, hogy hozza.






Nari imádja az embereket. A kutyákat már kevésbé, de hát mi sem szeretünk mindenkit, nem igaz? :D




Seth és a jól megérdemelt vacsora, hiszen aznap kétszer is befedezte Narancsot, kellett az energia utánpótlás :D Egyébként olyan gyönyörű kutya ❤❤❤



Neki meg csak a játékokon jár az esze ❤❤❤


2023.08.07

Reggeli séta, Saját ebek, tüzelő Vatra, Seth mint vendég, és Narancs mint szintén tüzelő szuka. Saját ivaros kanok, két tüzelő szuka, egy idegen kan, mégis csend és fegyelem van :) Ja mert azt elfelejtettem mondani, hogy Seth gazdija épp akkor ment pár napra nyaralni, amikor Seth szolgálataira szükségünk volt, Narancs meg eleve nálam volt a tüzelése alatt, így az volt a legegyszerűbb, ha mindenki nálam lakik, ameddig a fedeztetés le nem zajlik. Igaz Seth nem lakik messze, de mégis rengeteg időt spóroltam azzal, hogy nem kellett minden nap átmennem hozzá vagy érte. 






Aznap fogtisztítás volt nálam a kozmiban, így aztán Kuzurin kívül Narancs és Seth is sorra került :D Nem voltak vészesen fogkövesek, de ha már ott voltunk és voilt rájuk idő is, akkor már úgy adom őket haza, hogy vakító, hófehér mosolyuk legyen :D







Délután is sétáltunk egyet, Zsoltival és kutyáival kiegészülve, itt sem okozott gondot a két tüzelő szuka jelenléte, imádom, hogy ennyire fegyelmezett falka ❤



Este Seth befedezte még egyszer Narancsot, összesen háromszor ezzel együtt. Aztán mindenki megkapta a neki járó bőséges vacsorát, igaz Pipic később még reklamált, hogy azért ő még enne...




2023.08.08

Napunk képekben. Kaptam ezt a kis zsályát, elültettem. Aztán séta. Gazmagokkal. Labdázással. Egy kis munka. Este pedig egy kis pihenés a hintaágyon, ahol a kajámból mindenki szeretett volna, Vatra arca különösen kifejező a képeken :D








2023.08.09

Pipic zsonglőrködik, sokszor mutattam már róla ilyen videókat, de nem bírom megunni az eszelős kis fejét és az ügyes mancsait :D



Labdáztam velük egy kicsit sétán, jól lefáradnak és megnyugszanak tőle :D Hasznos amikor hosszú munkanapoknak nézek elébe, mert egész nap szépen elhevernek a kozmetikában, ha reggel kellőképpen le vannak mozgatva :)









Narancs még tüzel, de már nem enged magához közel egy kant sem, pedig a fiúk lelkesen körbefogták, de Nari erőteljesen kinyilvánította, hogy neki ez már nem pálya :D Csak úgy villog a fogsora :D







A nap végén pedig egy kép Láváról :)


2023.08.10

Itt most a lényeg a videón az az úton álló őzike :) Azért ilyen vacak a felvétel, mert ránagyítottam, és az a lényeg, hogy a kutyák nem ennyire bambák, hogy nem látják, hanem, hogy nem érdekli őket, de ha érdekelné is akkor is stabilan lehívom őket bármilyen állatról :)






Ő pedig a kozmetikába szeretett volna bejönni, de sajnos még a sáskák is csak időpontra jöhetnek, nincs olyan, hogy csak beesik valaki :)



2023.08.11

"Virágos"kertem az udvaron :D




A séta során is találkoztunk számomra érdekes élőlényekkel, mint ez a páfrány is, mert ebben az erdőben nem jellemző faj, de szerintem annyi eső volt mostanában, hogy még neki is elég volt ahhoz, hogy ilyen szépre megnőjön :)





Sétán semmi baja nem volt a csapatnak, Misunak sem. Viszont amikor hívtam őket egy kis délelőtti jutifalat osztásra, Misu nagyon vontatottan, szomorúan jött elő, és akkor láttam, hogy így folyik a nyála... Nagyon megijesztett, nem tudtam mi baja lehet hirtelen, mérgezés vagy más? Aztán elkezdtem tapogatni a fejét, a száját, és éreztem, hogy a nyirokcsomója öklömnyire van dagadva, kőkemény és meleg neki, a szájában pedig ez a buborékszerű valami van. Gyorsan lemondtam a következő vendéget és rohantam vele a dokihoz. Kiderült, hogy nyálmirigy gyulladása van, de hogy elzáródott e mert valami ciszta okozta, vagy fertőzés, az még nem derült ki. Gábor szerint mivel lázas is ezért szinte biztos, hogy fertőzés, de hát hogyan, mitől? Előző nap még nem volt baja, hiszen minden nap simogatom, tapogatom őket, este még felfalta a vacsoráját, reggel még rohangált a többivel, el nem tudtam képzelni, hogy alakult ki ez nála ilyen gyorsan. Mindenesetre nagyon ijesztő volt, nem láttam még ilyet, de szerencsére már pár óra után jobban lett, köszönhetően a fájdalomcsillapítónak, lázcsillapítónak és antibiotikumnak. 






Ők ketten meg csak növesztik a pocakjukat szépen. Bár még nem látszik nagyon rajtuk semmi, de én bízom a fedeztetések sikerében. :)




Misut szerintem kiütötték a gyógyszerek és a láz, soha nem szokott így elaludni, mindenesetre nagyon édes ❤❤



Éjszaka persze becsempésztem a szobába, mert látni akartam, hogy jól van. 



Napi Láva ❤❤❤




2023.08.12

Áfonyalekvár készült aznap :) Pipic lelkesen segít a mosogatásban. Csak nyugi, itt még semmi cukor nem volt benne, utána is nagyon kevés, mert én szeretem a gyümölcsök természetes ízét, vagy nem használok cukrot vagy csak nagyon keveset, ha nagyon muszáj.





Fény derült rá, mi is okozta Misunál a tegnapi riadalmat! Ott egy szúrás nyoma a nyelve alatt... Hogy azt most egy csont okozta, vagy valami botot rágott (nem engedem, letiltom ha látom) vagy egyéb dolog szúrta meg, ez már rejtély marad, de legalább az a buborék eltűnt neki mára, és már nem folyik a nyála, a kedve is szinte a régi. ❤❤❤




Kertészsegédek. Bár általában inkább akadályoznak :D


Mindenből kapnak, amit a kertben szedek és szeretik, ma szeder volt, éppen abból érik sok, és amikor szedek magamnak, akkor nekik is :) Szeretik :)



Kaptak ma még jó kis szürkemarha bordákat rágcsálnivalónak :) De ha már épp ráértem, akkor csináltunk belőle feladatot:




Láva kutyanapköziben járt. A képeken is látszik, hogy ott se volt normális...



2023.08.13

Már nem is olyan kicsi fügebokrom, és a remélhetőleg vemhes mamik :)





Minden marhaságban benne vannak, valamit előre akartam hozni a kert végéből, beültettem Kuzurit a talicskába és úgy mentünk hátra :D


2023.08.14

Akartam a lányokról képeket az alomplakátokhoz, természetesen azok nem készültek el időben, de a képeket megmutatom :D




Ezek a nem normálisok már megint csináltak valamit egymással...  Teljes sebességgel összefutott Tigivel, csak azt láttam, hogy ömlik a vér a szájából. Néztem, hogy honnan vérzik, hát kirepült az egyik P1-es foga... Még szerencse, hogy már régen megvan a tenyészszemléje és minden ami a tenyésztéshez szükséges, így nem csináltam belőle nagy ügyet, más baja nem lett egyiknek se szerencsére.




Piruló őzláb csemeték ❤ Sok van most az erdő egy pontján.




Délután is sétáltunk, Zsolti és Szabina is csatlakoztak, Seth be volt írva fürdésre, de úgy voltunk, hogy használjuk ki a jó időt, fürdetni később is lehet, még ha sötétedik akkor is, nem érdekes. Így inkább sétáltunk előbb,és közben találtam ezt a két szép őzlábgombát is. (meg mást is de amit nem ismerek azt nem szedjük le :) )






Seth se maradt el :) Megszépült a fiú ❤



A nap végére egy kis gyűjtemény a kertemből ❤


2023.08.15

Meglátogattak minket Lara és a gazdik egyenesen Pécsről, pár napot itt lesznek, úgyhogy bízom benne, hogy fogunk többször is együtt sétálni, annak ellenére is, hogy tele vagyok melóval :D Lara, Tigi lánya, de nem nálam született, hanem a Wonder Of The Heaven kennelben, de én mindig örülök neki, ha azoknak a kutyáknak a gazdái is felkeresnek, akik nem nálam születtek, de az én kutyáimnak is közük van hozzá :) Jó érzés látni az utódokat mindig :) Szóval most még többen sétáltunk együtt, mint szoktunk :)




Mindig elmondom, hogy imádom ezt a helyet, az egész parkot, nem tudok vele betelni, most is egy kis részletét videóztam ahol sétáltunk :)



A gombák is szeretik ezt a parkot, egy kis gyűjtemény az elmúlt napokból :D




Aztán sor került rá, hogy Misut megfürdessem. Amióta ivartalanítva van, sokkal puhább szálú a szőre és sokkal könnyebben csomósodik, viszont legalább hosszabb is, valamint Misu sem arról híres, hogy kíméli magát a sétákon, és szereti a pocsolyákat, az ásást, a bozótot, és ez a szőr begyűjt minden magot, mohart, bogáncsot is,. Na de egy a lényeg, fürdött és ez nála nagyon látványos, csodát tesz vele ilyenkor egy teljes kezelés, sajnos csak a következő nap reggeléig tart általában, de legalább most megörökítettem, hogy tényleg szép volt :D













Ők meg kunyerálnak :D



2023.08.16

Napunk. Játék, séta, kunyerálás :D










2023.08.17

Szép nagy séta volt az aznapi, és olyan jó kis helyeket találtam, ahol a kutyákat meg tudtam örökíteni ❤ Meg hát nem csak a kutyákat :) Más élőlényeket is. ❤










Később egy kis munka, közben a kutyák lefoglalták magukat egy jó kis rágni valóval.




Aztán elmentünk vargányát szedni :D Álmaimban sem gondoltam, hogy ennyit találunk ennyi idő alatt, de ez valami egészen elképesztő és csodálatos ❤❤❤ Ez a mennyiség persze több felé ment, de még így is éppen elég volt megtisztítani, eldarabolni és szépen elhelyezni az aszalóban a sok-sok szépséges vargányát. Ide most nem vittünk kutyát, mert bőven akadtak a terepen mérgező fajok is, nem kockáztatjuk, hogy valamelyik kutya esetleg megkóstolja, vagy ha csak a lábukra ragadna mérgező spóra és lenyalnák. Most maradtak otthon. Amúgy is szinte mindig jönnek mindenhova. 


Misunak még szednie kell a nyálmirigy gyulladása miatt az antibiotikumot, mutatom, hogy veszi be :D



2023.08.18

Kivittem a sétára a Nikont is, így végre készültek képek Laráról és a családjáról is. Azért jobban néznek ki, mint a telefonos képek, de azokra sajnos nincs minden nap idő :)








Persze készültek telefonnal is szokás szerint, azokat egy kicsit lejjebb mutatom :)


Futás!!!



Gombák tegnapról :)








Két lökött kölyök amikor elkezdenek egymással játszani, akkor általában borul minden, majdnem most is, nem néznek ilyenkor sehova csak rohannak, mint a bolondok :D



Virágok a kertből :)


2023.08.19

Aznap is kimentünk gombát szedni, na nem mindegyiket, itt az első képen látható példányokhoz például hozzá sem nyúlunk, hisz ők mind gyilkos galócák. Amit leszedtünk, azt néhány képpel lejjebb látjátok :)





Tigi örül, hogy hazaértünk :)



2023.08.20

Indulunk sétálni, már nagyon várják. Laráék ma is velünk tartottak, készült is közös kép :)




Lassított felvétel arról, hogyan indul el egy rakat border collie, persze nem abba az irányba indultak, amibe szerettem volna, de hát ez nem kívánságműsor :D Misut Nafta egyszer megeszi, ha ilyen hülye marad, márpedig négy évesen (ma van a szülinapja az ünnepi kiskutyának) már nem fog komolyodni :D



Megint valami ritkaságot találtunk, de sajnos nem emlékszem a nevére (nem én azonosítottam, hanem ilyenkor mindig elküldöm a képet egy kedves barátnak, aki ért hozzá )




2023.08.21

Séta ❤❤❤




2023.08.22

Séta, aztán annak megörökítése, hogy Kuzuri milyen szép moharszálakat gyűjtött össze a gallérjával :D






Épp itt volt az ideje, hogy megkapják a havi Milpro adagjukat. (szívféreg elleni megelőző kezelés)



Vacsi Narinak :)



Aztán egy kis pihenés otthon.




2023.08.23

Napunk: virágaim reggel, séta, munka és egy kis nasi a kutyáknak ❤











2023.08.24

Ma is jutott mohar :D




Séta után jólesik nekik a pihenés is.❤



Ninja (Wildest Ninja Warrior at Wendigo's Wind) és Apacs (Black Sabbath at Wendigo's Wind) is aznap jöttek fürdeni. Ők voltak az utolsók, nem siettem velük, és képek is készültek bőven :) A nevükre kattintva pedig megnyílik a facebook albumuk, akit érdekel róluk több kép. 










Csak a szokásos ölik egymást a gyerekek műsor :D



2023.08.25

Szokásos, sétán, munkában és otthon képek :D Misu és az ő fantasztikus szőre... pár hete fürdött... Meg a virágaim :)










Vatra énekel :D Sose volt normális és ez most még csak visszafogott halk dúdolás magához képest :D




2023.08.26

A megszokott és elmaradhatatlan reggeli séta :)



Kuzuri játszani hív mindenki mást, rohangál, topog, ugat, megtesz mindent érte, hogy valaki kergesse meg :D


Itt meg közéjük dobtam egy frizbit, ami természetesen MINDENKINEK kell, így mindenki fog is belőle egy kis részt és az nyer aki a legkitartóbb jelen esetben Tigi és Misu :D


2023.08.28

Séta, és Pipic aki szerint nagyon gáz, hogy az a tápos zacskó üres :D




2023.08.29

Ma is séta, ma is Pipic :D Nem volt neki jó a 845 darab labdája közül egyik sem, ezért kiszedett a szennyesből egy zoknit és azt hozta oda nekem, hogy dobjam el...



2023.08.30

Ilyet nem is ültettem és mégis van :D



A séta :)



Lassított felvétel az elindulásukról :D Meg még néhány kép a sétáról :)





Meg egy sima, nem lassított :D




Maguktól egymás mellé telepedtek, pedig nem is kedvelik egymást különösebben :D Tipikus két dudás egy csárdában szitu XD





2023.08.31

Lesz mit sütni a hűvös őszi/téli estéken majd ❤ Nem maradnak itt csak nagy hirtelen ideraktuk leszedés után :)



Sétán pedig szedtem tüdőfüvet teának, és egy kicsit szomorúan vettem tudomásul, hogy ez volt a nyár utolsó napja, viszont tudom, hogy izgalmas lesz az ősz, és azután rögtön itt a december, ami meg mindig nagyon melós, szóval nem tudunk unatkozni soha, de ez a jövő zenéje és a jövő posztjai. Hát akkor szia nyár várunk vissza, és helló ősz örülünk Neked  :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése