2022. április 22., péntek

2021 szeptemberi összefoglaló

A tavalyi évünk legszomorúbb hónapja volt. Elvesztettük Dieselt. Logannak volt két vestibularis szindrómája, amiből ugyan felépült, de a hallása nem az igazi azóta és néha olyan, mintha demens lenne, plusz szerettem volna ivartalaníttatni Misut és Naftát, Misunál neki is ugrottunk, de úgy lelassult a szíve az altatás során, hogy inkább ébresztették. Szóval ezt is meg kell még oldani. Nafta is elmaradt, mert minden egyes nap vittem Dieselt Szombathelyre kezelésekre, vagy a saját orvosunkhoz, így nem volt idő és energia még egy lábadozó kutyára már. 

Amikor ez a kép készült róla, néhány héttel előtte, akkor az jutott eszembe róla, olyan mintha elköszönne. Ezért lett ez az utolsó kép az albumában, pedig akkor még nem tudtuk, hogy kiújult a daganat, akkor még a műtét után lábadozott és nagyon jól volt. 


2021.09.02

Tudtuk, hogy Diesel daganata kiújult, a röntgenképen borzalmasan festett a tüdeje és a szövettan is megerősítette a rettenetes hírt. Mivel a daganatsejteket tartalmazó folyadék kitöltötte az egész mellkasát, ezért egy újabb műtétnek már nem volt értelme, ezt a folyadékot néhány naponta le kellett csapolni neki az állatorvosnál, ez sem volt kellemes. De ő még élni akart, és nem mutatta, hogy rosszul érzi magát, jött velünk sétálni, nem köhögött, nem lélegzett nehezen. Lehet, hogy el kellett volna engedni, de néhány hetet még velünk maradt. Azt mondtam magamnak, hogy ha látom, hogy rosszul van, vagy nem eszik, vagy nem kel fel, akkor elengedem. A videókon látni fogjátok, hogy egyébként nagyon jól érezte magát, és szerettem volna minél több időt vele tölteni. Gyakorlatilag amúgy is 24 órában együtt voltam akkor a kutyákkal, a kozmiban aludtunk mert valamiért Dizi nem szeretett a szobában aludni, a kozmiban viszont igen, így én is ott aludtam velük. 

Reggeli séta, a szokott helyünkön, ott csak évente egyszer kaszálnak, és báláznak, most kihasználtam a bála adta lehetőséget. Ha ezt géppel követem el akkor eltöröm a saját kezem, de telefonnal jóvanazúgy.



Este etetés. Halnapot tartottunk, mindegyik imádja, nem kell nekik könyörögni, hogy egyenek, sőt Kuzuri az összes tálat elmosogatta még egyesével vacsora után :)










A nyersetetés szépségei...


2021.09.04

Frizbivel fárasztottam őket, gyorsabb, mintha csak sétálunk. Amikor nincs idő munka előtt akkor így szoktuk, vagy labdával. 



2021.09.06

Az volt a nagyon durva, hogy a többiek érezték, hogy Diesel beteg, és mindegyik hozzábújt, mosdatta, szeretgette folyamatosan. Elképesztő volt ezt látni, pedig nagyon kis szociálisak egymással. 




2021.09.07

Reggeli séta, Diesel is olyan boldogan rohangált velük, minta semmi baja nem lenne...








2021.09.09

Esett egy kis eső, meg van egy drogos állatom is...





2021.09.10

Amikor előbb érsz ki a kutyákkal, mint ahogy a nap felkel ❤




Pettyegetett tüdőfű, Diesel kapta kiegészítő kezelésnek, minden nap frissen szedtem neki. 



2021.09.11

Diesel vidáman szaladgál a sétán, mivel ezeket a videókat képeket utólag dolgozom fel, mert persze mindig csúszásban vagyok, olyannyira hihetetlen, hogy ilyen vidáman rohangált, a leborotvált oldalán kívül semmi jele nem volt, hogy beteg és hogy pár hétre rá elmegy... még most se nagyon bírtam felfogni...




2021.09.12

Barátainkat látogattuk meg, készült egy albumnyi normális, nem telefonos kép is :D ITT TUDJÁTOK MEGNÉZNI ha lemaradtatok volna róla. 


2021.09.13

Minden egyes nap kapta Diesel a biorezonanciás kezeléseket is. Meggyőződésem, hogy hozzájárult a jó közérzetéhez csak sajnos már későn kezdtük el, amikor már kiújult a rák. A második képen látjátok, ahogy a biorezós matracon fekszik, amikor én nem tudtam levinni Szombathelyre akkor jöttek a barátaink vele, soha nem tudom ezt meghálálni nekik ❤
Egyébként tényleg mindent de MINDENT megpróbáltunk... az orvostól szteroidokat kapott, mást már nem tudtak neki adni. Szedtem neki a tüdőfüvet, gyógyteát ivott víz helyett, kapta a méregdrága CBD olajat és az artemisinint, (üröm kivonat plusz tea) táplálékkiegészítőket, omega 3-at, de már mind késő volt :(





2021.09.14

A Caddy épp a 15 000 km-es szervizén volt Sopronban illetve wellnesselt is egyet, külső-belső takarítás, de velem meg mindig jönnek a kutyák munkába, illetve aznap vinnem kellett Dieselt megint mellkascsapolásra aztán biorezó kezelésre, úgyhogy a jó öreg Csillámfikáé volt a megtiszteltetés. Nézett is a falka, hogy ez meg most mi? Az idősebbek régen így utaztak, de a kölykök ezt nem ismerték.







2021.09.15

Másnap is mentem vele Szombathelyre ❤



Shelby aznap még jött egy fürdésre, milyen kis vékony volt még itt :)



2021.09.16

Séta a vadakkal reggel, tele vannak szokás szerint energiával. 





Kaptak ilyen rettentő gusztustalan nyúlfüleket is, amit még Diesel is élvezettel fogyasztott el, pedig büdös is volt meg gusztustalan is, mondjuk ez csak az én véleményem...




2021.09.17

Dizikém a sétákon ❤






Picetke, egészen biztos vagyok benne, hogy valami ehetőt kunyerál.



2021.09.18

A Bakonyban jártam aznap, mégpedig azért, hogy az idő közben 8 hetessé cseperedett D2 almot még azelőtt fotózhassam, hogy az új gazdikhoz cuccolnak. ITT TUDJÁTOK MEGNÉZNI az extra cuki 8 heteseket )


2021.09.19

Kuzuri hasvakarást szeretne, Diesel pedig simogatást, szeretgetést mindenkitől. Ő ezt meg is kapja, meg is érdemli, Dieselt mindenki szereti ❤





2021.09.20

Kuzuri szerette Dizit nagyon, ennek rendszeresen jelét is adta, ami Dizinek nem tetszett mindig de annyira aranyosak voltak ❤




Pár életkép még aznapról.





2021.09.22

Adjál spagettit különben elveszem!



A mindennapos biorezonancia kezelés. Logant is mindig ráfektettük, neki sem ártott a keringésjavítás, mert épp gyógyulgatott a vestibuláris szinndrómából...




2021.09.24

Kuzuri, Josie, Archie. Josie azaz Dandelion at Wendigo's Wind nálam állomásozott néhány napig, ameddig a gazdi Ausztriából érte nem tudott jönni. Mondjuk baromi jól elvolt a kiskutya, nem okozott gondot ❤





2021.09.25

Diesel itt már nagyon nem volt jól, nem akartam ezeket a videókat őrizgetni, csak azokat ahol vidáman rohangált a mezőn, de nem tudtam törölni... Itt 3 nappal a halála előtt, már éreztem, hogy kezdi feladni, nem találta a helyét szegény... Aznap is leszívta a folyadékot az orvos a mellkasából, viszont ami nagyon vészjósló volt a kutya közérzetén kívül, az a szövettörmelékes, egyre sötétedő folyadék :(



Még Misu is hozzábújt, nyalogatta, pedig neki nem volt ez szokása, ahogy Archienak sem és mégis...





2021.09.26

Kuzuri és Josie játszanak a kozmiban






Vendégségben voltunk Abigail és Beast otthonában, ahova jött velünk Josie is mert hát nem tudtam otthon hagyni egyedül, Dieselnek meg kellett a kezelés így mindenki jött. A kölyök nagyon nagyon jól eljátszott a többiekkel, főleg Yoda a csivava volt nagy pajti neki. 






2021.09.27

Diesel a halála előtti napon, még itt is az volt neki a fontos, hogy szerethessen... de aznap éjszaka már semmit nem tudott aludni, de szó szerint semmit. Ült mellettem és nézett én meg simogattam, nem is ivott akkor már, pedig előtte sajnos a szteroidoktól nagyon sokat.







2021.09.28

Diesel, még kivittem sétálni de már nagyon erőtlen volt és fáradt, és nehezen vette a levegőt és biztos vagyok benne hogy fájdalmai is voltak :( 
Elvonult tőlünk messzebbre, holott ő ilyet soha nem csinált, lefeküdt háttal nekünk és csak lihegett. Tudtam, hogy itt az út vége neki. Az autóhoz már ölben vittem vissza, mert nem volt annyi ereje, vagy nem akart jönni, egyedül akart maradni. Ezt viszont egy gazdi sem hagyhatja, hogy a kutyája szenvedjen.




Ültünk a fűben és csak agyaltam, erőt gyűjtöttem, hogy telefonáljak az orvosnak.





Ez pedig a legutolsó videóm róla... van több, a légzéséről, a mozgásáról, hogy gyenge, de nem akarom mindet megmutatni, eltettem őket, és valószínűleg sose fogom megnézni :( Majd csak azokat ahol még nem volt ennyire beteg, de azokat sem mostanában...




A nap további részéről nem szeretnék írni, nagyon nehéz volt felhívni az állatorvost, hogy jöjjön ki és altassa el, de nem volt tovább, bármennyire is szerettem volna. Este Diesel már nem volt velünk, elvitte a hamvasztós cég, borzasztó ezt leírni is...  A többiek nagyon meg voltak szeppenve aznap este, meg érezték az én hangulatomat is tudták hogy baj van...



2021.09.29

Diesel hazajött. Itt él tovább a lányában Naftában és az unokáiban, Tigiben, Misuban, Archieban és Kuzuriban. Azt hiszem jó döntés volt elhamvasztani, marad velünk még egy ideig aztán majd ha már el tudom engedni, akkor szétszóróm a hamvait a kedvenc sétahelyein. 



Az élet persze tovább megy, a kutyáimon nem látom, hogy hiányolnák Dieselt. 
Kuzuri még a sörömből is kér... Alkoholmentes amúgy, mielőtt még ránk szabadulnak a kanapéállatvédők.



2021.09.30

Logan a sétán, azért nem semmi mozgása van még közel 14 évesen is ❤




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése