2022. április 3., vasárnap

2021 júliusi összefoglaló

Ez sem volt unalmas hónap... Kuzuri meggyógyult, Dieselt megműtötték, a kozmetikában melóhegyek, és megszületett a D2 alom is. De nézzük sorban.


 2021.07.01

Kuzuri és Archer egymást gyepálják az udvaron. Kuzuri kegyetlen satuként fogja Archert és rángatja végig a talajon, pedig két kilóval kisebb nála, őrző-védő lesz ebből a gyerekből akárki meglátja :D Ráadásul ugye nem is olyan régen volt megműtve, nem is normális dolog, hogy közben meg így viselkedik. De már megszokott  dolog, hogy itt SEMMI nem normális. 

https://youtu.be/LP8iRGYQ4Js


2021.07.02

Persze sokáig ketreclakó maradt Kuzuri, mert mindent megzabál ami a szája elé kerül...  Mindig csak felügyelettel lehet kinn, szerencsére azóta ez változott, de nem volt egyszerű időszak. Itt épp Diesel CBD olaját szerette volna megkóstolni, furák ezek a kutyák, ez egy igazán erősen zöld növény ízű, keserű olaj, ezek meg szeretik, Dizi is szívesen eszi, de a többiek is pályáznak rá. Amikor meg nem adok neki, akkor mérgesen belém harap :D :D :D







2021.07.03

Az A2 alom két tagja Zafir és Shelby összefutottak nálam a kozmetikában, persze kellett róluk néhány közös kép :) A saját albumukat megnézheted a facebookon is ha érdekel, mégpedig a nevükre kattintva itt alul ⬇






2021.07.04

Várja a reggelit meg is kapta korán, mert hosszú nap várt ránk. Dieselt vittem CT-re Kaposvárra. Miért oda? Kaposvárra jártam Egyetemre és a CT-ben dolgozó doktornőt ismerem személyesen, tanított is, tudtam, hogy Diesel szakértő, jó kezekben lesz. Persze nagyon kétes volt a kimenetele az egész betegségének, alig öt nappal előtte diagnosztizáltak nála egy óriási nagy tüdődaganatot. Persze ilyenkor az ember megmozgat minden követ, így a keddi diagnózist követően vasárnap délre kaptunk időpontot CT-re. Kaposváron hétköznap embereket vizsgálnak, hétvégén állatokat, ezért a hétvégi időpont.



A diagnosztikai központ mögött készült a kép, úgy álltam meg, hogy rálássak az autóra, mert a többi kutyám benne volt, így nyitva kellett hagynom. Előzőleg kaptam egy papírt, a lehetséges kockázatokkal, tájékoztatóval, hiszen az altatásnak mindig vannak rizikói, különösen egy 13 éves, tüdődaganatos kutyánál. Bevitték Dieselt, nem emlékszem talán 30-40 perc alatt meg is voltak a felvételek és hozták is ki a már ébredező, de még nagyon kótyagos, botladozó kutyát. Viszonylag jó hírekkel érkezett az állatorvos, amennyire lehetnek jó hírek ilyen esetben...  Azt mondta első ránézésre jól körülhatárolt daganatról van szó, ami nem ér csontot és nem éri el a szívet. Pár nap és elkészül a lelet, de szerinte meg lehet próbálkozni még talán műtéttel. Nem tudtak mintát venni a daganatból, szerettünk volna küldeni szövettanra belőle, nem tudom valami épp hiányzott hozzá, de azt megoldottuk volna máshol is, itthon a saját orvosunkkal. De aztán másképp alakult. Ideges voltam persze, figyeltem a kutyát ahogy ébredezik, nem akartam addig elindulni velük haza ameddig nincs teljesen magánál. Közben meg volt beszélve egy régi kedves ismerőssel, akinél egy Bacca kölyök él, hogy összefutunk, ha már arra járok. 



Ez itt a Kaposvári Egyetem egyik bejárata. Öt csodálatos évet tanultam itt, sokáig nagyon hiányzott ez az élet, aztán megkoptak az emlékek, de szívesen jöttem ide vissza, izgalmas, tartalmas, szép öt év volt.



Ez az Egyetemnek az a területe, ahol napi szinten többször sétáltunk a kutyákkal. A hátsó épület a tornacsarnok, mögötte teniszpálya, ami nem látszik az a focipálya és mellette a 
futópálya.  Mennyit ültünk itt kinn a kutyákkal, ők játszottak, mi tanultunk, vagy beszélgettünk. Az a alsó képen a fák alatt van a kennelsor. Ez volt az a mi miatt ide adtam be a jelentkezési lapomat elsőnek, mert itt lehetett kutyát tartani. Tisztán emlékszem az első percekre, amikor jöttem, kutyástól, kis elveszett elsősként, és egy borderes srác segített kennelt kapnom, akkor még csak Fly volt. De rég volt... 2002...




Ez a vigyorgó állat pedig Borzi :D Bacca kisfia, nem nálam született, de attól még "unoka" :D Régen, amikor még errefelé laktam többször találkoztunk, túráztunk a Mecsekben, ez már rég nincs, de jó volt újra találkozni és beszélgetni. 




2021.07.05

Csak, hogy ismét betekintést nyújtsak, mekkora gyökerekkel élek együtt... Diesel kapta ugye a CBD olajat, amiért a többi is odáig van. Felszaladtam Kuzuri kajájáért, addig ott hagytam az alacsony ablakpárkányon a lezárt olajat. Ez az idióta gyökér állat lenyúlta, majd Archieval karöltve felzabálta a 30 ml (42 000 Ft amúgy) olaj kétharmadát... kétségbeestem, hogy most mi lesz, ezek itt feldobják a tappancsot, de aztán utánaolvastam, hogy nem lesz bajuk, viszont volt egy jó napja mindkettőnek... lásd az alábbi videókat, ahol Tigi konkrétan be van tépve. A szétrágott nyakörv már csak hab a tortán.









Ez meg már délután készült, unokahúg megőrzésen volt nálunk.


Ez egy hétfői nap volt, és még aznap reggel (hála a gyorsaságért hiszen pár napot mondtak) megkaptam Diesel leleteit és a szakvéleményt, a CT felvételek már nálam voltak CD-n. Úgyhogy lázas telefonálgatás kezdődött, tudtam, hogy hol szeretném a műtétet, már "csak" el kellett őket érni és lebeszélni, ha szerintük is érdemes belevágni. Egészen hihetetlen, hogy gyakorlatilag másnap reggel 8-ra kaptunk időpontot Diesellel a Fúzióvetbe. Nem szeretnék összehasonlításba kezdeni a humán egészségüggyel, de a diagnózis és a műtét között egyetlen hét telt el, miközben készült vérkép, CT (ezt a kettőt kérte a doktor úr is a kórházban, szerencsére mindegyik a kezemben volt, el tudtam küldeni e-mailbe azonnal) is így felkészülve tudták fogadni Dieselt.


2021.07.06

Időben megérkeztünk, így még bőven volt parkolóhely is, persze megint jött mindenki, mert nem tudtam meddig maradunk, meddig tart. Bejelentkeztem a pultnál, felvették az adatokat, majd kaptunk egy csipogót, hogy majd szólnak, de erre nem volt szükség, kijött értünk az egyik orvos, és bevittek egy szobába, ahol a Dieselt műtő dr. Németh Tibor mintegy fél órában részletesen összefoglalta mi fog történni, mire számítsak, még arra is kitértek, hogy nem kell megijedni, a fél oldala kopasz lesz Dizinek és nagyon nagy lesz a sebhely. Mondtam, hogy attól nem ijedek meg csak maradjon életben. Gondolkoztam, hogy megvárom sikerül-e a műtét, aggódtam persze, de valamennyire sikerült megnyugodni, az orvosok magabiztossága, ahogy a kutyával és velem, mint aggódó gazdival bántak, az nagyon bizalomgerjesztő volt. Elindultam hazafelé. Kapuváron jártam amikor hívott az orvos, hogy a műtét sikerült, kivették az egész daganatot, és a tüdő egyik lebenyét, nem látnak áttéteket (a CT se látott) Diesel is jól viselte, már ébredezik, este hívnak mi van vele. Örültem, nagyon.







Kuzuri és Archer egymást gyilkolják az udvaron, fura, hogy Diesel nincs itthon, de tudom, hogy a legjobb kezekben van, csak hát biztos furcsa neki, hogy egy ketrecben tölti az estét, fájhat mindene, de ha nyerünk még pár évet neki, akkor megérte.




2021.07.07

Kuzuri egy babával ismerkedik, először jól meg kellett ugatni, de arról lecsúsztam, ez már csak a szaglászás része :D




Elmebetegek gyülekezete a reggeli sétánkon, ez most csak a közeli kis parkban, de labdával bőven elég volt nekik. Az első videón a séta elején a rohanás, a végén a fáradt lihegés :)







Délelőtt aztán hívtak a Fúzióvetből, hogy Dizi hazajöhet ❤ Nem is kellett több, indultam is érte! Kapott még gyógyszereket, fájdalomcsillapítót, kifizettem a műtétet és a kórházi tartózkodást és indulhattunk is haza. Megálltam út közben többször, hogy jól van-e, és kipárnáztam alatta alaposan, hogy ne fájjon a sebe a kemény boxban, bár biztos, hogy nem volt túl komfortos neki, hiszen gerinctől szegycsontig volt felvágva. A daganatot elküldték szövettanra, annak később lesz eredménye.



Azért itthon láthatóan jobban érezte magát ❤



Diesel itthon ❤ A második videón az első etetése a műtét után itthon <3 Jó az étvágya és a körülményekhez képest a kedve is. 





Itt pedig a két kis műtött beteg a lábadozóban a szobámban :)





2021.07.08

Ilyen az amikor a két kis gyökér kölyök igazán belelendül, mindegy hogy rohanva vagy a lépcsőn vagy bárhol, de tépni, nyúzni kell egymást...






Diesel a kozmiban, be kellett vinnem magammal mert muszáj volt dolgozni, de szépen elvolt a ketrecben. Az autóba nagyon óvatosan tettem be és vettem ki, hiszen két hétig szigorú ketrecnyugalomban kellett tartani. Azért ez 13 évesen nem volt olyan nehéz és a kozmiban legalább egy csomó simogatást bezsebelhetett és nem unatkozott.



Tigi megszépült aznap, nem díjazta de nem kérdezem erről a véleményüket :)



Még egy Kuzuri fogacska :)



Lábadozók, vagyis Kuzuri már jól van, csak őrizet alatt.



2021.07.09

Diesel a műtét utáni napokban, már így sétálgat <3



Nafta is fürdött, mindig rájuk fér, iszonyat gyorsan tudják magukat összekoszolni.



Az orvosok útmutatása alapján, lekerült aznap a kötés. Tudtam mire számítsak, de így is sokkoló a látvány. Így aztán kapott egy pólót, hogy az emberek ne kérdezgessenek, mert nincs kedvem ennyiszer vadidegeneknek elmesélni ami velünk történt, másrészt, hogy védjük a varratot a portól. A megfázástól nem kellett tartani júliusban. 





2021.07.10

A kölykök a zacskócsörgésre pavlovi reflexként úgy reagálnak, hogy sprintelnek be a rács mögé némi kaja reményében :D




Munkában, mármint én, ők csak lustulnak a hűvös kövön.





2021.07.11

Csak Kuzuri. Megrág. Szép új fogsort növesztett :D




2021.07.12

Milyen kajáról beszélsz?



2021.07.13

Dinnyeszezon :)




2021.07.14

Teljesen normális dolog a másikat a lábánál vagy a fülénél húzva játszani...






2021.07.16

Archie is fürdött, nem is tudom, hogy volt energiám még erre is a nagyon sok munka, meg két lábadozó kutya mellett...



2021.07.18

Misuka szárad, teljesen rutinos, már nem zavarja a meleg szél, sem a zaj, teljesen ki tud kapcsolni az asztalon, szeretem ezt látni náluk ❤



Lexie pedig vemhessége utolsó napjait tölti, izgalmas idők következnek :)



2021.07.19

Megtanítottam ennek a kis gyíknak, hogy ugasson. Szerintem hiba volt, mert azóta nem lehet leállítani se :D



A kismama :)



Tiginek jó napjai voltak, jött hozzá egy csinos borderlány :)




2021.07.20

Tuti, hogy kaja volt a kezemben.



2021.07.22

Kunyerál, kap is persze, hisz a kölyköket a pocakban etetni kell :)





Délután pedig séta, nagyon szeretem ezeket a sétákat, kikapcsol, feltölt, szinte minden nap megyünk, ha esik, ha fúj.




2021.07.23

Kattant banda itt épp egy frizbin huzakodnak, imádom amikor mindenki kiveszi a részét a mókából, olyan jó kis csapatot alkotnak ❤




A májusban a kutyák segítségével telepített füvünk ❤



Dizike itt már elég jól érezte magát, még vakondra is vadászott ❤



2021.07.24

Minden munkában szívesen részt vesznek, májusban láttátok a fű telepítését, most a szén behordásánál voltak igencsak lelkesek :)







Munka után pedig jár a desszert... :)




..és a pihenés :)




2021.07.25

A D2 alom születése előtti napon :)



2021.07.26

Itt nem kell magyarázni a képeket, időrendben vannak és aznap készültek amikor a D2 alom a világra jött. A kicsikről is van, nézzétek végig :)





Kuzuri a kecske




16:12





16:59




17:11






18:34






Itt pedig az első videó ahol a kicsik már közösen szerepelnek ❤



2021.07.27

Az újszülött kiskutyákat másnap bemutattam a falkának. Fontos, hogy tudják mi történik. Soha nem volt probléma a falka idősebb tagjai és a frissen érkezett babák között. 



2021.07.28

Na itt most nem olyan vidám és vagány, de ez szükséges, főleg, hogy az ágyamban alszik :D




2021.07.30

Nagyon meleg nyári napok voltak ezek, és amikor nem tudtam a kutyákat vízpartra vinni, akkor ki kellett találni nekik valami mást, ez volt a vízzel teli ládák ötlete, amit Archer és Kuzuri maximálisan ki is használtak és öt perc alatt kaparták ki a vizet és szívatták egymást a ládák kisajátításával és egymás oda nem engedésével :D 








2021.07.31

Öt naposak lettek a kiskutyák, ma utaznak vissza Orsihoz :) Ők most csak a születésük idejéig voltak nálam, a további nevelésük Orsinál, Lexie társtulajdonosánál történik. Azért az utazás előtt még mindenkiről készültek képek. Most nem külön posztban, hanem itt alul hozom őket kivételesen. 







Íme tehát a Nikonnal készült első sztárfotók öt naposan :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése