2019. május 24., péntek

2018 decemberi összefoglaló

Decemberi összefoglaló picit mesélősebben, hogy ne mindig csak képes poszt legyen. Persze ez is az lesz de azért amennyire vissza tudok emlékezni mesélek is. December nagyrészt csak a kiskutyákról, a kiskutyák költözéséről és sok-sok munkáról szólt, ami jó volt mert nem szeretem ezt a hónapot, nagyon nem, így jó volt, hogy gyakorlatilag egy percem nem maradt üresen, mert a kicsik és a munka tettek róla. Nagy valószínűséggel az idei év is ilyen lesz, mert sok a terv kevés az idő, de ne szaladjunk előre. :)

December 1.

Meglátogattuk a kiskutyákat Orsiéknál, most utoljára, hiszen ketten belőlük már előző nap elköltöztek, a másik kettő pedig aznap. A következő posztban majd erről írok bővebben is. Szuper gazdikat találtunk nekik, sok-sok képet és infót kapunk azóta is a kicsikről :) Igyekszem magam utolérni, róluk is lesznek majd külön-külön is képes posztok. 

A kiskutyák Orsiéknál nagyrészt a lakásban nőttek fel, minden zugot felfedeztek és kisajátítottak maguknak természetesen, így az asztal alatt lévő polcot is :D Ami nekem furcsa, hogy különösebben nem rámoltak szét semmit, nem bántották a berendezést, igaz, hogy Orsi gőzerővel fárasztotta őket és foglalkozott velük, na de mégis csak border collie kölykökről van szó.




December 2.

December elejéről néhány videó még a kicsikről, ja ez a másik alom, ők a W betűsek :) Hihetetlen energiával játszanak, bolondoznak az udvaron, visznek mindent ami a szájukba kerül. Az első az nem is olyan rövid videó, négy perces, kicsikről és nagyokról is, rohangálnak, rongyoznak, Nafta éppen tüzelt, ezért kísérgeti Logan folyamatosan az udvaron. Kicsit megmutatja, hogy is éltek a kölykök, amikor már tudtak járni és kimehettek az udvarra is. Odavagyok a szőrös kis testükért, akkor és most visszanézve is, nem hazudtolják meg a származásukat, kis gengszterek mind. Nagyon jó az is, hogy együtt tudom őket tartani a nagyokkal, így megtanulnak mindent ami a falkában való kommunikációhoz szükséges. Ritka az, hogy egy ilyen nagy falkában nevelődött kiskutyával a későbbiekben gondok lennének a többiekkel való kommunikációban, nagyon jó alapot kapnak a felnőttektől. Na de nem beszélek annyit, nézzétek a videót, nagyon cukik :)



Ezen a videón felfedeztek egy ásott gödröt az udvaron, ami tele volt lehullott diófa levelekkel, ez természetesen rendkívül érdekes volt számukra, hosszú percekig lekötötte őket az ásás, a levelek cipelése, a gödörben való fetrengés. A két kis öregem is ott van a videóban, elképesztően türelmesek voltak mindig a kiskutyákkal. 





Vatrát rendszeresen ellepték a kölykök, nem győztem tömni. Az első olyan alom volt ez, ahol a szuka a vemhesség alatt és a szoptatás során végig nyerssel volt táplálva. A kölykök hat hetesen már négy kg körül voltak, igaz nincs összehasonlítási alapom, mert ritkán méregetem a kölyköket, viszont más tenyésztő éppen akkor rakott fel képeket a kiskutyáiról, akik 8 hetesen kisebb súlyúak voltak, mint ezek a kölykök hat hetesen egy makett méretű anyától. Azt gondolom nagyon jó minőségű és sok teje volt Vatrának, pedig az első két hétben elég nyögvenyelősen ment az etetése, mert a császár miatt két hétig antibiotikumot szedett és az még probiotikummal együtt se tett jót a gyomrának, nem volt étvágya. Viszont muszáj volt ennie, így engedtem kicsit az elveimből és kézből etettem falatonként egész nap. Amint viszont abbamaradt a gyógyszer adása az étvágya is helyrejött. Nagyrészt csirkét kapott, egész halat és tojást, a kondíciója nem romlott le és a kölykök is gyönyörűen fejlődtek. Még a szőrét se dobta le olyan katasztrofális módon, ahogy szokták a szukák ellés után. Viszont ami a döbbenet, hogy a laktáció csúcsán volt olyan nap, hogy a versenysúlyban 15 kg-os kutya 10 darab óriási csirke felsőcombot falt be (csöves csont közepe kuka!) csontvégekkel, zsíros bőrrel együtt, szóval volt miből tejet gyártania.





Ez volt az esték fénypontja. Amikor a nagyok megkapták egyesével a vacsijukat a ketrecben, én pedig leültem a többiek közé a kutyaforgatagba és csak élveztem a terápiát, hogy feltöltik a szívem, lelkem az átdolgozott napok után. Fantasztikus, csodálatos, önzetlen lények ❤️






December 3.

Vatra igen érdekes jószág. SEMMIT nem csinál normálisan. Ez alól a kölykei szoptatása sem kivétel... A videót különösen érdemes megnézni, mert még ásít és tekereg is, miközben a gyermekei igyekeznek nem éhen veszni. Ez a kutya egy igazi bohóc, egy határokat feszegető, agyas kis g*ci, imádom.


 


December 4.

A kiskutyák megkapták a chipeket és az első oltásukat. Hozzánk mindig úgy jön az állatorvos, hogy itt is marad minimum egy, másfél órát, mert nem engedik ki a kutyáim, sorban állnak egy kis vakargatásért, még akkor is, ha közben oltást is kapnak, mint ahogy itt az első képen. A másodikon meg nem tudta eldönteni kit simogasson, így leginkább mindet egyszerre :D

 


December 5.

A W alom szülei Tigi és Vatra fapofával várják a vezényszót, amikor kirongyolhatnak végre az ajtón és nem kell elviselniük az idegesítő picike lényeket maguk körül :) De főleg Vatra. Neki egyébként is érdekes arca van mindig :D Érdemes ezen a videón is az ő fejére fókuszálni. A képeken pedig a birkatürelmű szülők, akik közül Tigit azért sikerült kicsit felhúzniuk a kölyköknek. De ez a karma :D Ő pontosan ugyanezt csinálja az apjával még most is. Idegesítően nyalja a száját és visít közben, mint aki idióta. Most visszakapta a saját kölykeitől :D De ugyanolyan toleráns a kicsikkel, mint az apja vele, nagyon maximum bekapja a kicsik fejét, de nem harap rájuk :D


 

 

 

 



December 6.

Reggeli utáni szutykos kiskutyaportrék. De nem sokáig ilyenek, mert ahol kaja van ott nagyon hamar megjelennek a többiek is takarítani, az sem baj, ha ezt egy élő kiskutya arcáról kell megtenni, így aztán kaja után először szutykosak, majd nyálasak mindig.


Mini



Lulu



Narancs



Ninja



Duplo



December 7.

A nagyszülők élete sem mindig könnyű :D Az első videón a türelmét már kicsit elvesztett Diesel "mosolyog" a szemtelen kölyökre, soha nem bántja őket, mielőtt valami ostoba "hozzáértő" felelőtlennek kiáltana ki, én ismerem a kutyáimat :) A második videón pedig a gyerekek trambulinnak használják a végtelen türelemmel rendelkező nagyapjukat, Logant. Ő az a kutyám, aki még az ivarérett kan kölykének is maximum ráfog a pofájára finoman, ha az túl szemtelen, és szétnyalja Logan fejét, de sose verekedtek még össze, és gyanítom nem is fognak. Imádom, hogy ilyenek. A harmadik videón a kölykök szinte tökéletes behívása látható :) Ezt azért nehéz elrontani még a gazdiknak is. Nagyon büszke vagyok ezekre a kiskutyákra ❤️







December 8. 

Vacsorázik a két öreg ❤️ Itt még annyira jól volt Jessie, aztán 9 nappal később elment, máig sem fogtam fel :( Muszáj volt bezárni őket, mert a picik rettenetesen szemtelenek, elvették volna a húst amit esznek, és azért a kaját féltik a nagyok is, nem engedték volna meg a kölyköknek a szemtelenséget, így jobb a békesség alapon a kaja az ketrecben volt. 



December 13

Fogtak a hátsó kertben egy dinoszauruszt, és muszáj volt eltüntetni a nyomokat :D




December 16.

Országjáró körúton voltunk, szállítottam ezt azt, ügyeket intéztem, de ha már arra fele voltunk, akkor meglátogattam minden olyan kölykömet aki útba esett és épp ráért :)

Nagykanizsán él Rose, ő Tigi első almából egy tricolor kis szuka, pár hónapos volt itt a képen, elég ígéretes kislány, a feje az egy az egyben apja, csak nem fekete-fehérben. Azért az mennyire durva, hogy Tigi kék, barna és tri hordozó is lett, hálás vagyok nagyon, hogy itt ragadt ez a remek kutya ♥️




Mira - Cannabis Sativa at Wendigo's Wind

Édes kis öreglány, tiszta anyja, mindig is Jessiet formázta, rá emlékeztetett ahányszor csak láttam. Éljen még nagyon sokáig, sajnos a C alomból már többen nincsenek velünk :(


 


Stifler - Road Of The Prankster at Wendigo's Wind

Vele szerencsére gyakran találkozunk, most fagyasztott kajaszállítmányt vittem neki Sármellékre :D




Lulu - Werewolf at Wendigo's Wind

Előző nap költözött az új otthonába, de ha már egy utcányira mentünk el a házuktól megkérdeztem megnézhetem-e :) Bíztam benne, hogy nem zavarok be a kiskutyának a látogatással, de szerencsére neki egy nap is elég volt, hogy otthon érezze magát, így bár örült nekünk, de nem viselte meg a találkozás. Kiskutyának külön szobája és saját, nagy kertje van, és gyerekek akik egész nap lefoglalják :D Vagy ő a gyerekeket. Nem is tudom :D





Lexie - Pretty Fly at Wendigo's Wind

Orsiékhoz is beugrottunk, ha már Ajka felé vettük az irányt. Lexien már nyoma sem volt a kiskutyák elvitele utáni pár napos depressziónak, leginkább csak a Bodza által a kezünkbe tuszkolt nyálas labdák érdekelték :D Szegény Bodzának be lett ígérve, hogy megy a sittre ha túl szemtelen és továbbra is zaklat, de hát borderből van, milyen legyen? :D





Mini - Wild Velociraptor at Wendigo's Wind

Győrbe is beugrottunk, tényleg csak pár percre, mert már eléggé késő volt, de Minit is megnéztük és házhoz vittem az útlevelét posta helyett, mert később lettek készen, mint ahogy a kiskutyák egy része gazdihoz utazott, mert meg szoktam kérni az állatorvost, hogy a kölykök már az új gazdi nevére regisztrálva és útlevéllel kerüljenek az új gazdikhoz, a doki pedig szerencsére házhoz jön, de a regisztrációhoz benne kell, hogy legyen a chip a kicsikben, utána kerülnek fel az adatok a petvetdatába. Na mindegy a lényeg, hogy ha már arra jártunk nem akartam postázni, hanem bevittem :)



December 19.

Ezek már dolgozós képek. Karácsony előtt mindig nagy a hajtás, mindenki tiszta kutyát szeretne a fa alá, velem meg mindig bejön egy-egy kutyám erősítésnek, vagy inkább csak hátráltatásnak, de nem bánom. Itt éppen enni próbáltam, de ebben természetesen Logan is partner lett volna azonnal. A mancsát és a nagy szemeit is bevetette egy kis kajáért :)



December 20.

A rutinosabbak már teljes kényelembe helyezik magukat munkaidőben. Nafta ezt szerintem Vatrától tanulta el, mert korában nem szokott úgy aludni, hogy az összes lába másfelé álljon, mostanában meg mégis. 



December 21.

Végre egy értékelhető segítség a kozmetikában :D Imádom, hogy minden baromságban benne van. 



Ez olyan, mintha esett volna a hó a kozmiban, de még csak nem is az ő szőre.


 


Szandra barátnőm fél évente bekattan és átrendezi a kozmetikát, én meg hagyom neki, mert egyébként jó ötletei vannak, ilyen volt ez is. Utálom a karácsonyt, van rá okom, nem is szoktam semmiféle giccses hülyeséget feltenni, de ezt megteszik helyettem mások, ha akarom ha nem. Ráadásul ezt az ikeás textilkarácsonyfát NÁLUNK túrtuk a pincében fellelhető zsákban tárolt, sorsukra váró régi ruhák között, valahonnan kaptuk és azt sem tudtam, hogy van. De van mintha valami azt akarta volna, hogy mégiscsak legyen karácsonyi hangulat a kozmiban. Igazából tényleg egész jól nézett ki, nem az ünnep tehet róla, hogy nekem nem azt jelenti, amit kellene, több okból sem. Na de félre ezekkel a dolgokkal, a kutyáknak jól állt a fa. A kozmetia oldalán egy albumban gyűjtöttem össze a decemberi vendégeket, akit a fa előtt fotózkodtak :) Jóóó sokan voltak. 




Vatra és az egyik legkedvesebb vendégem, Fanni. Akinek a gazdája aznap a 8 vagy 9. kutya közben hívott kétségbeesve, hogy ő most takarította ki a fürdőt és a lökött kutya a napi séta során valami humán szarba fetrengett és bűzlik. Tipikus :D Hullafáradt voltam, de ő tényleg rendszeresen jön és soha nem elhanyagolt és tudom, hogy ha a gazdi szerint vészhelyzet van akkor tényleg az van, szóval mondtam, hogy egy feltétellel, de jöhet. A feltétel pedig KÁVÉ :D Kaptam is egy óriási adaggal, csokival körítve, így végül Fanninak sem kellett büdösen a fa alatt fetrengenie, így mindenki jól járt :D




Van olyan, amikor már Vatrának is sok a munka :D Ja és ez a kép is telefonos, jó választás volt az új
telefon, direkt ezért vettem egy magasabb kategóriás, jó kamerával rendelkező Samsungot, hogy ne kelljen a kozmiban a Nikonnal dolgozni, mert féltem a portól, párától, ez meg vízálló és kéznél van és bár a Nikont nem közelíti meg képminőségben, azért nem mondhatom azt sem, hogy vacak képeket csinálna. 




December 22.

Aznap Tigi volt a soros, aki szívesen pózolt Cukival és a sapkák miatt szerintem elég vicces lett a kép is :) Egyébként végig dolgoztam még 24.-én késő délután is, de így volt jó.




Nem csak én kaptam ajándékokat a gazdiktól, de a kutyák is :D Persze szegény sípolós játék már a múlté, nagyon tetszett mindegyiknek de az ilyeneket nagyon hamar feldarabolják. 





Az az évi utolsó kozmis videóban pedig Tigi játszana Shadow-al, aki erre annyira nagyon most épp nem volt hajlandó. Ő az "U" alomból egy kiskutyám, Undisclosed Desires at Wendigo's Wind.





A következőkben hozom majd a kiskutyák költözését, és néhány év végi túrát is. Gőzerővel dolgozom azon, hogy ne legyek ekkora elmaradásban, tényleg! Ha nem akartok lemaradni az új bejegyzésekről fel is tudtok iratkozni az értesítésekre egy e-mail cím megadásával a blog jobb oldalán felül :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése