2016. július 2., szombat

Forestry Farm - 2016.04.23

Történt egy szép márciusi napon, hogy született egy alom. Természetesen ez elég mindennapos dolog, de! Megláttam ezeket a kiskutyákat és valami elkezdett bennem motoszkálni. Aztán hagytam is a dolgot, nem kell nekem ennyi kutya vannak hatan... meg hát vártam, hogy Nafta is tüzeljen, mert nekem kell egy kis kukacos miniLogan akinek Nafta az anyukája.... ő lesz a hetedik úgyis. Igen de mi van ha nem sikerül az alom? Mi van ha nem születik nekem merle kan? Mi van ha semmi nem születik. A falka átlagéletkora meg már meghaladja a nyugdíjkorhatárt... ráírtam tehát Mónira, az alom tenyésztőjére, csak érdeklődésképp. Mondtam, hogy semmi nem száz százalékos, de ha van rá mód szeretném megnézni a kiskutyákat, mindenféle kötelezettség nélkül, egyébként is ezer éve nem találkoztunk és terveztem már lemenni hozzájuk csak úgy kutyanézőbe is. A kiskutyák éppen elmúltak 5 hetesek, éppen ideális korban voltak a nézelődéshez. Korábban nem érdemes, mert még fejnehezek, aránytalanok, később meg talán már el is kezdenek szétnyúlni, másrészt nem akartam húzni a tenyésztőt se azzal, hogy lehet kell, lehet nem kell, mert ezt én is utálom, és hobbis gazdiknál nem is szoktam ilyet játszani, hogy jóóó persze várunk rád, addig nem adom másnak, de ez a szituáció egy kicsit más, hiszem már vagy 13 éve ismerjük egymást és a kiskutya tenyésztésre kell, így nem mindegy mi lesz belőle :) Szóval fogtam magam és Gabit és lementünk Móniék tanyájára :) Borderbarátoknak ez egy igazi élmény, hiszen egy csomó kutya lakik együtt, és bár sokan mondták, hogy ennyi kutyával nem lehet foglalkozni, ami azért igaz is valamilyen szinten, de ezek a kutyák boldogok. Színes kavalkádként forognak körülöttünk, ki labdát, ki frizbit hoz, ki a nadrágunkat rángatja (szigorúan csak a kiskorúak) ki odajön egy kis simogatásért, aztán szalad is tovább, mert a tanyán dolga van, vagy a többiekkel, vagy a tyúkokkal, vagy a tehénnel. Boldog, őrült falka benyomását keltik ezek a kutyák, ápoltak, jókedvűek. Jártam olyan tenyészetben is, ahol a kutyákat kennelből vezették elő pórázzal, csimbókos szőrrel, látszott, hogy csak akkor van hozzányúlva, ha épp kiállítják, őket kivétel nélkül nem lehetett levakarni, mind a lábamra állt, nézett, bújt, majd eszüket vesztették egy kis szeretetért, simogatásért, bámultak tágra nyílt szemekkel, szomorú volt az egész... Itt nem... ezek úgy viselkednek, mint az én kisebb falkám. Üdvözlik az "idegent" bár többségüket ismerem személyesen, vagy vagy van is hozzájuk némi közöm, aztán mennek tovább a dolgukra. Felfedezek köztük sok-sok rég nem látott kedves rokont is, a 13 éves Neccom 15 éves, ősz apukája, Leo is elősétál, ő is vak már, mint Fly, de még most is gyönyörű. Saját almaim féltestvérei, Dante és Monty kölykök, mind rokon, mindegyikben ott van valahol Jessie is, Neccom 10. évét betöltött barna gyereke Inka, nem is tudok mindenkit felsorolni, de nagyon nagyon jó érzés :) Miért van itt ennyi kutya? Mert az idősek is életük végéig maradnak, ahogy az a normális tenyésztőkhoz illik, mert van itt mentett kutya is, nem is egy, van olyan akit a gazdi visszahozott, mert nem tudta tartani valami miatt, vannak a tenyészkutyák, vannak a valami miatt el nem adott kutyák, ők is kedvencek, és hát a picurkák még. A 15 évestől az 5 hetesig együtt szaladgálnak, néha egy-egy kiskutyán átrohan a tömeg, nem baj kell nekik a kiképzés, nálam sem lesz másképp (gondoltam én, de a kis terrorista ezt a későbbiekben nem így gondolta... de akkor még nem tudtam, hogy elhozom) Nem ragozom tovább élmény egy-egy ilyen látogatás :) Az érzést teljesen átadni nem lehet, de néhány képet azért tudok mutatni, persze az időt jól elbeszélgettük, nem is fotóztam túl sokat, pedig az volt a nagy terv...
Ja és majdnem kifelejtettem a legjobbat. A saját hatos falkám is velem jött és természetesen bejöttek a 20-25 idegen kutya közé, a saját területükre. Mindezt probléma nélkül. Együtt labdáztak, együtt rohangáltak, Logan szemét mód ellopta Heather frizbijét, féltestvérek amúgy, de ez Heathert nem hatotta meg, szegény próbálta folyamatos szuggerálással visszaszerezni, de nem hiába rokonok nem jött össze :D

Vegyes falka :) Nem tudok mindenkit, de bal szélen talán egy Dante kölyök, a barna Baby a Flyjal egykorú és rá nagyon hasonlító mentett border, a bokor alatt Logan és az őt felvigyázó Heather, az előtérben Necco fekszik. Baby mellett Jade a pici border, a másik hármat nem tudom :)

DSC_5365_.jpg


Szintén valami hasonló kép, kiegészülve egy merlével, aki az én G almos Montym lánya, és egy tricolorral, aki az ő testvére, mellette a gyereke a legutóbbi alomból, és egy pici sable a mostaniból.

DSC_5364_.jpg


Itt kiegészülve a szőkével, aki az alom anyukája:

DSC_5363_.jpg


Eszti is átugrott, hogy találkozhassunk ismét :) vagy csak ez volt az ürügy, valójában kutyasimogatásra vágyott :)

DSC_5323_.jpg


Itt Logan és a lopott játék, meg az azt visszaszerezni akaró szukák, kiegészülve egy asztalon fotózáshoz szépülő pici merlével :)

DSC_5180_.jpg


Róla e ne felejtsek szólni néhány szót. Már az érkezéskor feltűnt ez a fiatal kan a többiek közt, le se vettem róla a szemem nagyon tetszett. Megkértem Mónit, hogy csináljunk már róla néhány fotót, olyan szép. Magas, erős csontú, gyönyörű színű, szőrös, elegáns és nagyon kedves kis kutya. Meglepődtem amikor mondták, hogy még csak egy éves. Ő Brit. (Highland Mist of FF) Baromira tetszett nekem ott is és a képeken is később. Ahogy nézem a fejét én egy az egyben Yorkot látom benne, aki a C almom apja. Nem is tévedtem, mert York vagy háromszor is szerepel a törzskönyvén. Van egy olyan érzésem, hogy szerepel ő majd még a blogon :)

DSC_5394_.jpg

DSC_5402_.jpg

DSC_5387_.jpg


Na de vissza a látogatás fő témájához, a picurkákhoz :) Több kép készült persze mindenkiről, de nem akarok árasztani,  ITT fenn van szokás szerint az összes. 

Jade of FF, fekete-fehér szuka

DSC_5204_.jpg

DSC_5182_.jpg

Just Do It of FF - merle szuka, olyan mint egy kék szemű manó :)

DSC_5294_.jpg

DSC_5257_.jpg


Just Love of FF - sable szuka

DSC_5333_.jpg

DSC_5351_.jpg


Aki miatt igazából történt a látogatás, de akkor még nem volt neve vagy nem ez volt a neve :D

Juggling With Wendigo's Flame of FF - sable-merle szuka, de csak, hogy a lányok legyenek először :)
Egyébként azóta  a kis köcsög, kis raptor, kis g**i nevekre is hallgat :D de kiérdemelte :D

DSC_5320_.jpg

DSC_5304_.jpg


A fiúk:

Jack N' Jones of FF - merle kan
Ő nagyon tetszett nekem, viselkedésre is, küllemre is.

DSC_5253_.jpg

DSC_5227_.jpg

DSC_5242_.jpg


James Bond of FF - sable merle kan

DSC_5362_.jpg

DSC_5356_.jpg

A látogatás után persze zakatolt az agyam, ott volt a dilemma, jöjjön vagy sem a kis sable merle csaj. De miután folyamatosan a nevén agyaltam (amit aztán Kata barátnőmmel sikerült megszülni) és gondolkodtam, hogy ő vagy a sable tesó, akkor már tudtam, hogy tök mindegy mit gondolok, úgyis el fogom hozni... közben kiderült, hogy Naftában csak 3 kiskutya lakik, és közben úgy alakult, hogy haza is költöztem, ahol a kutyáknak már jobb és helyem is van nekik... így a kérdés végleg eldőlt. Annyit kértem, hogy ne kelljen elhozni 8 hetesen, csak 10 hetesen, hogy ne a költözés közepébe cseppenjen bele az apróság, hanem amikor már otthon vagyunk. De ez már egy másik történet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése