2018. szeptember 21., péntek

2018.07.14 - Szombathely CACIB

Körülbelül 361736 x hangzott el a kérdés Évi szájából és telefonjának digitális billentyűzetén persze nekem címezve: NEVEZTÉL???? 361735 x válaszoltam, hogy még nem :D Persze lejárt már egy csomó határidő, meg egy-két hosszabbítás is, mikor eszembe jutott, hogy azért Szombathely közel van hozzánk, és hamar hazajöhetek, amint megkaptuk a bírálatok eredményét... ezt a gondolatomat valószínűleg hallotta az Univerzum is, aztán röhögött egyet a markába, persze megint jobb rendező volt nálam, de ez majd később... :) Nem szeretem a kiállításokat. Unalmasak. De ez most jó volt, megint egyfajta megérzés, hogy ide nevezni kellett. 

Tigit nyílt osztályba neveztem, nem is tudom máshova, a növendékből a kiállítás előtt két héttel korosodott ki, munkavizsgája még nincs, a champion címei meg még nincsenek, mert nem szeretünk kiállításra járni. De fogunk és lesznek. Szóval előtte nap megfürdettem mindkét állatot, Tigi szőréből mindenhova került, csak a kutyán nem maradt, Nafta meg rókásat játszik színügyileg, vörös, de csak találgatok mitől, mindegy lesz ami lesz. Tigivel mentünk először. Amikor belenéztem a katalógusba, kicsit húztam a számat, csupa külföldi, ráadásul csupa szép kutya, mind idősebb és szőrösebb, mint a kölyköm... na mindegy. Tigi tudja a dolgát, Tigi szép, Tigi nem véletlenül ragadt nálam dolga van itt <3 Tudom, hogy megtesz nekem mindent, tudom, hogy nagyon nagyon korrekt felépítése van, benne és magamban is bíztam, és ez látszik. A mozgása, álom... megy előre mint a gép, nem foglalkozik másokkal. Nem ragozom, egy pillanat alatt lett első nyílt osztályban, még meglepődni se volt időm. Aztán megkapta a CACIB zsinórt is, azaz ő lett a legszebb kan a kiállításon. Utána mentem be Naftával, akinek már csak egy fajtagyőztes cím kell ahhoz, hogy megszerezze a Hungária Grand Champion címet (a HCH és a HSCH már rég megvan) de azt is tudtam, hogy a fiával szemben esélye sem lesz, de azt nem gondoltam, hogy 3 champon szukából csak harmadik lesz, bár belegondolva jogos volt. Bár szépen állt és mozgott, de van rajta egy kis plusz, amiből azóta már sokat faragtunk le, illetve a szőre sose volt ilyen vacak állapotban. Ugyanazt eszi, amit a többiek és csak neki ilyen. Na mindegy, így összevetésre csak Tigit kellett bevinnem, de ott nem sokat gondolkodott a bíró, fiatal kis majom a champion osztályos kutyákat megelőzve hozta el nekem a Fajtagyőztes címet :) Ez volt élete első felnőtt osztályos nemzetközi kiállítása, és hát... ennél jobb nem is lehetett volna. A best in showban is beválasztották az első 5-6.-ba már nem emlékszem. Nem picit voltam büszke rá. 


Itt a felső képen Tigi (nagyon bele kellett nyúlni, mert sötétek lettek, mint az éjszaka, így a minősége, hát... hagyjuk.. de a kutya látszik) az alsón Nafta. <3 Önmagamhoz híven természetesen fele cucc otthon maradt, így utólag is köszi srácok a felvezetőket, a kölcsöntakarót, a sátor védelmét, a collie kekszet az éhenhalás ellen, a fényképezést meg mindent :D

Tigi - Radical Roots at Wendigo's Wind - nyílt osztály CAC, CACIB, BOB

DSC_5261_


Nafta - Original Prankster at Wendigo's Wind - champion osztály, kitűnő 3. 


DSC_5345_


Itt jól látszik Nafta kivörösödött szőre, öt éves most, soha nem volt ilyen a kabátja. Tippek, ötletek, hogy mit tegyek vele, mit adjak neki, jöhetnek kommentben, előre is köszi. Ecetes olló kizárva :D Egy jó tippet már kaptam étrendkiegészítőre, bár majdnem kizárt, hogy bármilyen hiánya is lehet, nyerskaján él, ahogy a többiek is és nekik nem vörösödött ki a szőrük. Azóta már alaposan levedlett, most már jobb, de még mindig messze nem tökéletes. Beszámolok a változásokról a későbbiekben mindenképp!

DSC_5383_


Persze megvártuk a Best In Showt, ha már majomka nyert :D sőt akkor már ha ott vagyunk, neveztem kutyapárba az ebeket, illetve tenyészcsoportba is, mert ott volt egy csodaszép kölykünk, Daenerys is, hárommal meg már lehet. Várakozás közbe pedig megnéztük a farkasok bírálatát, ahol a kedvencemet meg is örökítettem. Leo-t is én kozmetikázom, amennyiben a szimpla samponos fürdetést lehet így nevezni, mert vele semmi mást nem szoktunk. Mindig azon poénkodunk, hogy szuper színe van, mert semmilyen kosz nem látszik rajta :D 

DSC_5401_s



Na és akkor a legjobb a végére :) Hogy ki is a jobb rendező, arról annyit, hogy 8 körül értem haza, de megérte!
Tigi eredményét írtam. 
Kutyapárban Tigi és Nafta előkelő III. helyet szerezték meg, tenyészcsoportban pedig ők hárman II. helyezést. Nevesítve balról jobbra:

HJCH, HSCH, HCH, Srb.CH Original Prankster at Wendigo's Wind "Nafta"
HJCH Radical Roots at Wendigo's Wind "Tigi"
Thunderstruck at Wendigo's Wind "Daenerys"

Büszke vagyok rájuk, és nagyon köszönöm Pati, hogy ezt elérhettük, hogy megvártátok velünk az esőben és Tamara Neked pedig ezer köszönet a felvezetésekért, egyedül nem ment volna a hárommal :) <3


DSC_5410_s

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése